Infraestructures

infraestructures

El govern es dóna 8 anys per acabar l'L9 del metro

El nou PDI prioritza unir els Ferrocarrils de la Generalitat entre plaça Espanya i Gràcia

L'actualització del pla director d'infraestructures (PDI) de la regió metropolitana s'aprima però no tant com s'esperava en vista de la difícil situació financera de l'administració. Si es compleix fins al 2020, és clar. Perquè la meitat de la inversió –6.174 de 13.760 milions d'euros– l'ha de fer l'Estat espanyol, que fins avui ha executat molt poc del pla de rodalies, en què s'havien d'invertir 4.000 milions només fins al 2015. El nou PDI de la Generalitat preveu la prolongació de les rodalies de Cornellà a Castelldefels, d'una banda, i a Zona Universitària de l'altra. També dóna per fet que l'Estat farà el nou túnel de Montcada i es desdoblaran les vies d'Arenys a Blanes i de Montcada a Vic. Tocant de peus a terra, respecte a la nova línia ferroviària orbital de Mataró a Vilanova i la Geltrú, passant per Granollers, Terrassa, Sabadell, Martorell i Vilafranca, el document només diu que el 2020 ha d'estar a punt el projecte constructiu. Pel que fa a la seva responsabilitat (7.586 milions), el govern vol tenir enllestida en vuit anys la línia L9/L10 de metro i les prolongacions de l'L4 de la Pau a Sagrera-Meridiana, i també de l'L3 fins a Trinitat Vella i Esplugues, però no fins a Sant Feliu. Quant als FGC, prioritza el túnel nou entre plaça Espanya i Gràcia i que s'acabin les obres aturades a Terrassa i Sabadell. Hauran d'esperar una altra dècada les prolongacions de l'L1 i l'L2.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.