Infraestructures

infraestructures

L'Estat creu que no li toca fer l'A-2 de Maçanet a Tordera

Es replanteja el desdoblament perquè afirma que “no compleix les funcions de la Xarxa de Carreteres de l'Estat”

La ministra anuncia l'adjudicació aquesta setmana del tram Sils-Caldes

Cara i creu ahir per a l'N-II a les comarques gironines. La cara, per al tram Sils-Caldes, ja que ahir la ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar –responent a una pregunta de la senadora de CiU Coralí Cunyat– que l'ha “desencallat” i n'ha adjudicat les obres de desdoblament aquesta setmana. Una notícia que s'ha fet esperar més del compte, però ara s'haurien iniciar els treballs les setmanes vinents. I la creu, per al desdoblament del tram Maçanet-Tordera, que gairebé segur que quedarà aparcat definitivament. El govern de l'Estat admet, en una resposta a una pregunta del diputat del PSC Àlex Sáez, que el projecte constructiu està aprovat, però que se n'està “replantejant” l'execució.

El tram entre Tordera i Maçanet és l'únic de la part sud on no hi ha obres empantanegades, i és precisament el tram més car de desdoblar perquè s'hi preveia construir un túnel abans de Blanes. Aquest, però, no és l'argument que utilitza el govern per posar en dubte l'execució del desdoblament. El motiu és que “aquest tram de carretera del sud de Girona fins al límit de la província de Barcelona ha deixat de complir la funció de tram de la Xarxa de Carreteres de l'Estat, des que el març del 2010 es va cedir la titularitat de la carretera N-II entre Montgat i Tordera a la Generalitat”. Així s'explica en la resposta que ha entregat a Àlex Sáez, en què s'atribueix la decisió al fet que aquest tram no entronca amb una carretera estatal. La cessió de la titularitat de l'N-II al Maresme a la Generalitat es va aprovar pel caràcter més urbà i comarcal de la via, i per facilitar així les connexions amb l'autopista C-32. El diputat socialista afirma: “Jo ja he reconegut la culpa amb les obres de l'N-II, però sempre l'havíem considerat una via prioritària, i ara queda clar que per al PP no ho és.”

D'altra banda, i en una resposta a una pregunta sobre el tram Sils-Maçanet, l'Estat afirma que està estudiant les al·legacions a les modificacions que es van incorporar al projecte. Pel que fa a les obres, afirma que no pot establir un calendari a hores d'ara, però que el projecte constructiu no s'acabarà abans del 2013.

Bonificació a l'AP-7

D'altra banda, la senadora de CiU Coralí Cunyat va preguntar ahir a la ministra de Foment, Ana Pastor, sobre el desdoblament de l'N-II, i va demanar la bonificació de l'AP-7 a les comarques gironines mentre no es fan les obres. Cunyat va recordar el cas de Galícia, on Pastor ha anunciat la rebaixa d'un peatge entre Vigo i Pontevedra perquè era molt car i no hi ha alternatives: “Això genera malestar a les comarques gironines, perquè la situació de l'N-II també és preocupant i és una de les carreteres més perilloses de l'Estat. Mantindrà aquest greuge comparatiu?” La ministra va respondre enumerant les últimes actuacions de millora de l'N-II i l'AP-7, i va afirmar que bonificar els peatges de l'autopista costaria 95 milions l'any, descartant la proposta de Cunyat. De l'N-II, va afirmar que hi ha 683 milions en obres pendents, i que cal continuar treballant per desdoblar-la “de manera més eficient”, i va reconèixer també que és una de les carreteres de l'Estat que genera més problemes.

LES FRASES

Els fets demostren la nul·la voluntat de desdoblar tota l'N-II, que el PP deia que era una prioritat
Àlex Sáez
diputat del psc al congrés
La reducció del peatge de Pontevedra a Vigo ha creat malestar perquè l'N-II és una de les carreteres més perilloses de l'Estat
Coralí Cunyat
senadora de ciu
Hem de seguir treballant en les obres que falten a l'N-II, però alliberar l'AP-7 costaria 95 milions cada any
Ana Pastor
ministra de foment

Cap excusa millor?

Fins ara, la part sud de l'N-II era intocable. És més o menys acceptat que a la part nord, de Girona cap amunt, el desdoblament quedarà aturat per les restriccions pressupostàries i la coincidència de recorregut amb l'AP-7. Però de Girona cap avall, on les dues carreteres es desvien i ja hi ha trams desdoblats, semblava que l'ampliació de l'N-II seria un fet. Que tardaria anys, sobretot el tram de Maçanet a Blanes –on ha d'entroncar amb la C-32–, però que no s'abandonaria. Que el govern de l'Estat ara es desentengui tan clarament d'aquest tram sorprèn, si bé tampoc agafarà tothom desprevingut vist l'historial de despropòsits que acumula l'N-II a les comarques gironines. El que més sobta és el motiu: no compleix les funcions de la Xarxa de Carreteres de l'Estat. Els milers de vehicles diaris, el percentatge de camions, el traçat sinuós, els accidents o la titularitat deuen ser secundaris. Posats a buscar una excusa, en podrien haver trobat alguna de millor.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.