Infraestructures

infraestructures

Girona farà un estudi per saber l'estat del viaducte

Demanarà permís a Adif perquè una empresa d'enginyeria pugui fer les proves necessàries que permetin saber com està el pas elevat del tren

La infraestructura farà 40 anys l'estiu vinent

La notícia que l'Estat no executarà l'obra perquè el tren convencional passi de manera subterrània per la ciutat de Girona ha tornat a posar en el centre del debat el viaducte del tren que creua la ciutat de nord a sud. El fet que la infraestructura hagi de mantenir la seva funcionalitat durant molts més anys ha provocat que l'Ajuntament de Girona hagi decidit encarregar un estudi “per comprovar l'estat de la infraestructura”.

El responsable municipal del projecte ferroviari, Carles Ribas, ressalta que la negativa de l'Estat a executar les fases 2 i 3 del projecte “ens situa en una nova situació, perquè el viaducte es quedarà i cal saber si està o no en bones condicions”. Per aquest motiu, Ribas assenyala que es demanarà a Adif i al Ministeri de Foment permís “perquè una empresa d'enginyeria pugui fer un estudi que permeti saber de primera mà si té algun problema de seguretat”.

El viaducte del tren a Girona es va estrenar el mes de juliol del 1973, això vol dir que l'estiu vinent la infraestructura farà 40 anys. Aquestes quatre dècades d'utilització van fer que, ja en el ple d'abril, el regidor del grup municipal de la CUP, Carles Bonaventura (de Reagrupament), preguntés pel seu estat de conservació i per l'existència d'un estudi. La marxa enrere del govern estatal en la construcció del tram va fer que dilluns Bonaventura tornés a fer la petició al govern municipal.

Millores i reformes

L'any 1991, la mateixa Renfe va encarregar un informe d'inspecció i assistència tècnica que va comportar que el 1994 es fessin unes obres de manteniment que van permetre intervenir en les fissures existents i en la instal·lació de protectors. Aleshores es va parlar de la necessitat de fer un drenatge que permetés treure la humitat que s'escolava pel formigó i que podia perjudicar-ne l'estabilitat. La mateixa CUP va recordar que, l'any 1999, l'aleshores alcalde Joaquim Nadal va sol·licitar un estudi perquè es determinés la vida útil del viaducte. L'actual regidor Ribas assegura que no s'ha trobat enlloc aquest treball i per aquest motiu el govern municipal ha decidit fer els passos necessaris per realitzar ara un estudi que determini quants anys més pot funcionar el viaducte. Les obres del TAV també van obligar a reforçar els pilars mentre es feia la nova estació.

LES XIFRES

40
anys
farà la infraestructura del viaducte del tren a Girona l'estiu del 2013, ja que es va inaugurar el 1973.
5,5
metres
d'altura fan la majoria de pilars que permeten el pas elevat del tren pel centre de la ciutat.
33.000
metres cúbics
de formigó armat es van fer servir en el seu moment per poder executar els pilars.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.