Infraestructures

Infraestructures

Estudien com fer definitiva l'estació provisional del TAV

Hi ha tres projectes sobre la taula que ara Adif i el govern de Girona valoraran per decidir quina és la millor opció

L'arribada dels combois a l'abril es farà sense que s'hagi acabat del tot l'obra

L'Ajuntament de Girona i Adif tenen tres projectes sobre la taula per acabar convertint l'estació provisional del TAV en una estructura definitiva després de saber que l'Estat no executarà l'obra per fer el pas subterrani del tren convencional al pas per la ciutat.

La primera opció seria que l'edifici que es farà en una de les lluernes de la llosa del parc Central ja es convertís en l'edifici definitiu, així com el pas que es preveu fer ara per connectar l'actual estació fins al nou edifici.

La segona opció seria fer un pas subterrani des de l'actual estació del tren convencional fins a les vies del TAV i que es fes un edifici a tocar de l'Estació Jove. La tercera de les opcions que s'estudiaran seria que l'estructura provisional que es farà ara s'acabés convertint en un edifici definitiu que s'unís a l'estació arquitectònicament amb l'actual estació com si fos en un de sol.

Adif treballa amb la possibilitat que l'edifici de l'estació ocupi uns 1.000 metres quadrats, però això s'acabarà definint quan s'hagi decidit quina opció s'adopta com a definitiva. En un principi s'havia previst que l'enllaç provisional entre les estacions es fes amb una mena de passarel·la tancada similar a la que hi ha als aeroports, però en l'actualitat sembla que s'apostarà per una mena de camí porxat per avançar els terminis previstos.

No estarà a l'abril

El ritme dels treballs per a l'execució interior de l'estació del TAV amb la confecció de les andanes i el distribuïdor central fa preveure que la posada en marxa del servei anunciada per a l'abril del 2013 es faci amb l'obra encara sense acabar, però amb els elements necessaris per poder agafar els TAV des de la capital gironina. El Ministeri de Foment va adjudicar les obres interiors i l'estació provisional a finals del mes de juliol i el termini previst era de dotze mesos. Tot i això, l'empresa adjudicatària ja va garantir que podria avançar els terminis per fer possible la posada en marxa del servei del TAV.

El govern municipal tem que l'anunci fet a París suposi que Girona vegi com passen els combois els primers mesos sense que es puguin agafar, una possibilitat que des de les files del PP s'ha negat i es garanteix que es podrà agafar des del primer moment.

Comissió àmplia

El regidor responsable del projecte ferroviari, Carles Ribas, va fer una bona valoració de la comissió de seguiment ampliada que per primer cop es va reunir ahir al matí, amb la presència de la majoria dels grups municipals, així com associacions de veïns i comerciants afectats per les obres. “Ens reunirem cada vint dies amb aquesta comissió perquè hi hagi informació de primera mà i es puguin debatre els temes que preocupen”, explicava Ribas. La trobada va durar dues hores i Ribas va criticar que la cap de l'oposició, Pia Bosch, avancés dimecres la proposta que presentaria a la reunió. “Si cal fer front comú seran CiU i l'alcalde de Girona els que ho lideraran”, va concloure.

Visita del president d'Adif el dia 18 d'octubre

El president d'Adif, Enrique Verdeguer, té previst visitar Girona el dia 18 d'octubre. La previsió és fer una visita a les obres del TAV i conèixer els detalls de la posada en marxa del servei.

Veray no va a la comissió de seguiment perquè no sabia que es fes

Ni la diputada i regidora del PP, Concepció Veray, ni cap altre regidor popular no van assistir a la comissió de seguiment convocada per ahir. La baralla dialèctica del ple de dilluns va fer especular sobre la seva absència, però la mateixa Veray va confirmar que ella viatjava a Madrid i que no havia rebut cap convocatòria perquè si no “hi hauria anat algun altre regidor del grup”. Veray va confirmar que no tenen intenció de deixar d'anar a cap comissió.

La restitució del parc Central es preveu que estigui el juny del 2013

En la comissió de seguiment amb participació de grups polítics, així com representants de veïns i comerciants, el govern municipal va explicar que es preveu que el mes de desembre ja es tingui el projecte de restitució del parc Central de Girona i que els treballs estiguin acabats el juny del 2013. Aquest mes es preveu que es comencin a fer les rampes dels aparcaments subterranis al sector del passeig d'Olot, que duraran quatre mesos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.