Infraestructures

El pàrquing subterrani no funcionarà a l'abril quan arribin els TAV a Girona

Adif considera que ha de ser suficient l'aparcament actual de superfície en un primer moment

L'actual pàrquing no admet el pagament amb targeta

Els aparcaments subterranis de l'estació del parc Central de Girona no estaran en funcionament quan el mes d'abril de l'any que ve comencin a passar els trens TAV per la capital gironina. Així ho admet Adif, que considera que amb la posada en marxa de la infraestructura han de ser suficients les 300 places de l'aparcament en superfície que ja funciona en l'actualitat sota les vies. Es dóna la circumstància que aquest aparcament a tocar de l'estació és un dels que no permet el pagament amb targeta de crèdit, com s'alerta a l'entrada del mateix pàrquing.

Les obres del gran edifici subterrani del parc Central destinen els nivells -2 i -3 de la infraestructura a aparcaments de vehicles i es calcula que hi haurà unes mil places d'aparcament. Adif preveu en una segona fase estudiar la possibilitat de posar en marxa de manera parcial o total les dues plantes d'aparcament. Això suposarà que caldrà licitar la infraestructura perquè les empreses que vulguin gestionar l'aparcament presentin les seves ofertes.

Adif ha començat tot just ara les obres de les rampes d'accés als aparcaments subterranis després de diversos retards. Les rampes es fan al passeig d'Olot a tocar de la plaça Europa.

El consistori, sense preocupació

El regidor del projecte ferroviari de Girona, Carles Ribas, considera que no ha de ser un problema que els trens comencin a passar sense que estiguin en marxa els pàrquings subterranis. “Em preocuparia si comencessin l'explotació amb vint trens diaris amb parada a la ciutat, però suposem que la posada en marxa serà gradual”, explica Ribas. Tot i això, el màxim responsable municipal del projecte ferroviari admet que des del consistori “es vol que els nous aparcaments es posin en marxa com abans millor per així poder alliberar l'actual aparcament de sota les vies”. Des de l'equip de govern també s'està a l'expectativa del que pugui concloure l'estudi que han encarregat per veure els impactes reals de l'arribada del TAV sobre la ciutat des de diversos punts de vista, ja sigui de mobilitat ciutadana, augment del trànsit o des dels punts de vista urbanístic i empresarial. Alguns col·lectius han alertat des de fa anys que l'estació al centre amb aparcaments subterranis pot suposar un augment al voltant de l'estació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.