Infraestructures

infraestructures

La connexió de l'eix amb l'N-II a Caldes es retarda un mes

Segons la normativa de Foment, el ramal és massa a prop de la connexió que hi ha amb l'aeroport

La connexió de l'eix transversal amb l'N-II a l'altura de Caldes de Malavella en direcció a Girona s'endarrerirà un mes respecte de la data prevista inicialment, ja que, segons la normativa del Ministeri de Foment, aquesta connexió era massa a prop de la que enllaça amb l'aeroport.

Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat van admetre ahir que hi haurà un retard aproximat d'un mes a causa d'aquest entrebanc, de manera que no estarà a punt almenys fins al febrer.

Trobar l'encaix tècnic

La direcció va voler aclarir també que s'ha trobat “l'encaix tècnic del nou enllaç amb la normativa de Foment per dotar-lo de les connexions amb Girona”. Segons la normativa de Foment, la distància entre aquest futur enllaç (a l'altura de Franciac) i la connexió amb l'aeroport de l'N-II és de només 1,5 quilòmetres, i per tant, insuficient. El Departament de Territori, però, assegura que ja té una solució tècnica. Sense especificar ahir quina és la solució que permet esquivar l'entrebanc legal, fonts del departament van donar ahir per fet que entrarà en funcionament un mes més tard. La concessió a Cedinsa de l'eix comportarà destinar durant 33 anys uns 227 milions d'euros a conservació, i 237 a explotació.

LA XIFRA

143
quilòmetres de carretera
són els que s'hauran desdoblat en total a l'eix transversal.

LA DATA

01/2013
El mes de gener
es preveu inaugurar l'eix totalment desdoblat, però la connexió de Caldes serà un mes més tard.

Cinquanta viaductes i 40 enllaços

Quan s'hagi obert definitivament el desdoblament total de l'eix, culminarà una de les obres públiques més importants que s'han fet a Catalunya en els últims anys. S'hauran desdoblat 143 quilòmetres de carretera i s'haurà construït un nou tram de 2 quilòmetres d'autovia (des de l'AP-7 fins a connectar amb l'N-II desdoblada al terme de Caldes de Malavella). Els treballs han inclòs una cinquantena de viaductes, catorze túnels i 40 enllaços. A més, s'ha aprofitat per dur a terme treballs de millora i adaptació de petits trams.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.