Infraestructures

infraestructures

El director de l'aeroport fixa el 2013 per créixer

Lluís Sala creu que ara es donen les condicions idònies per consolidar-lo

El 2013 ha de ser l'any en què l'aeroport de Girona recuperi el creixement de viatgers. Aquesta és l'aposta del seu director, Lluís Sala, que considera que l'any que ve es donaran les condicions per consolidar l'aeroport gironí com a complementari del de Barcelona: “Això ha de permetre garantir un futur sense turbulències, estable, però amb tendència a l'alça.” Sala es basa en el diferencial de taxes que Girona tindrà respecte al Prat, gràcies a l'augment que Aena està aplicant a Barcelona i al fet que a Girona se li aplicarà un altre cop una excepcionalitat per mantenir-lo en una categoria inferior. Això farà que el diferencial de les taxes a partir del gener que ve multipliqui per tres les que hi havia el gener d'aquest any: “Serem més atractius per a les companyies, amb un producte més barat i també diferent del que troben al Prat”, i es crearà un model català potent. A més, el projecte de pressupostos generals de l'Estat incorpora mesures com ara bonificacions per a noves rutes i per a aeroports estacionals. Sala considera que “Aena fa els deures, i per primera vegada es preveuen mesures de promoció i màrqueting aeroportuari”.

Aquest 2012 preveu que s'acabarà amb uns 2.850.000 viatgers, lleugerament per sota dels 3 milions de l'any passat. El descens es deurà sobretot als quatre primers mesos de l'any, quan es van perdre 370.000 viatgers a causa dels desacords entre Ryanair i les administracions catalanes. Malgrat que des del maig cada mes hi ha hagut un creixement del nombre de viatgers, no ha estat suficient per eixugar les males dades del gener a l'abril. Sala ha advertit, però, que aquest hivern també serà dur, malgrat que espera començar a registrar creixements a partir del març, ja que Ryanair ha avançat l'inici de la temporada d'estiu en bona part de les rutes per a mitjan març.

En aquest sentit, el director de l'aeroport va insistir ahir que “el posicionament estratègic de l'aeroport i el fet de tenir clar quin tipus d'instal·lacions i quin model d'aeroport es vol és el més important per tirar endavant”, i va destacar que tots els agents gironins caminen en la mateixa direcció per promocionar-lo i potenciar-lo. D'altra banda, quan encara s'han de tancar algunes dades, espera poder tancar els números del 2012 amb un equilibri pressupostari. I quant a l'ERO que ha engegat Aena, ha afirmat que cal veure quins treballadors s'hi apunten, però considera que la plantilla actual de l'aeroport “és l'adequada” per a les necessitats que hi ha.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.