INFRAESTRUCTURES
Excés de velocitat d'un 53% de vehicles al nucli de Celrà
El RACC conclou que el tram de 2,3 km de la C-66 al centre del poble requereix voreres més amples i bandes rugoses
Més de 12.600 cotxes passen cada dia per la travessera urbana
El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) acaba de fer un estudi de cinc infraestructures viàries del país, i conclou que un 53% dels vehicles que circulen per la C-66, al nucli de Celrà, ho fan per sobre dels 50 km/hora. L'estudi ha analitzat una mostra de la circulació d'un total de 400 vehicles en dies feiners. L'auditoria del RACC aconsella que la travessera urbana de Celrà tingui voreres més amples i bandes rugoses, entre altres millores. Segons les dades del RACC del període 2009-2011, 12.612 cotxes passen cada dia per la travessera urbana de Celrà.
El responsable de seguretat viària del RACC, Lluís Puerto, va dir que la mostra inclou dades de diferents franges horàries. Del 53% de vehicles que van a més de 50 km/h, 38 (un 9,5%) supera els 60 km/h. N' hi ha 80 (un 20%) que circulen entre 55 i 60 km/ h i 94(un 23,5%) entre 50 i 55 km/ h.
El RACC ha tingut en compte la mobilitat, la seguretat viària i l'adequació (integració) urbana. La travessera urbana de Celrà té una bona puntuació (62 punts sobre 100) i tres estrelles RACC, les mateixes que Cubelles (Garraf), una menys que Altafulla (Tarragonès) i una més que les travesseres urbanes d'El Masnou (Maresme) i Monistrol de Montserrat (Bages).
El RACC enviarà l'estudi a la Direcció General de Carreteres i als ajuntaments. Lluís Puerto destaca que es podrien fer millores a un preu raonable. “Es poden fer coses no gaire costoses com bandes rugoses, escurçament dels carrers'un dels carrils [com a Monistrol] o construcció d'una rotonda”, va dir Puerto. “No són inversions elevades, però podrien marcar la diferència en seguretat”.
Fa un any, el govern de Celrà (CUP-iCelrà) va demanar a la Generalitat, titular de la C-66, que hi instal·lés un semàfor per raons de seguretat. La Generalitat va instar els responsables municipals a assumir-ne el cost (60.000 euros), a la qual cosa van renunciar.
Millorar la senyalització
Tot i la bona nota general de Celrà, el RACC recomanarà al seu govern que millori els cartells de senyalització d'orientació i que es plantegi la introducció d'un carril bici o la plantació d'arbrat i mobiliari perquè la via s'humanitzi. Puerto va fer públics els resultats de l'auditoria en un hotel, al costat del delegat de RACC a Girona, Bartomeu Masllorens.