Infraestructures

infraestructures

Saturació als TAV entre Barcelona i Girona al matí

Alguns passatgers han de recórrer a bitllets cars si compren amb poc temps

Renfe considera “adequada” l'oferta actual i “normal” l'augment de demanda estival

Poc més de sis mesos després de la posada en funcionament dels trens d'alta velocitat entre Barcelona i Girona, i coincidint amb l'inici del període estival, l'alta ocupació de viatgers en alguns combois, sobretot a primera hora del matí, està arribant a la saturació. Això fa que últimament alguns passatgers que volen comprar el bitllet poques hores abans del viatge s'hagin trobat que ja no hi ha places amb les tarifes habituals i hagin de recórrer a bitllets més cars. Així, hi ha casos en què si volen agafar el tren que tenien previst han de pagar al voltant de 50 euros, en lloc dels 15,70 que costa un bitllet normal. L'altra opció és esperar al tren posterior o recórrer a un tren de mitjana distància o regional.

Renfe, però, considera que l'oferta actual de TAV entre les dues ciutats és l'adequada. Informa que l'ocupació mitjana dels trens entre Barcelona i Girona i Figueres en aquests sis mesos –el servei es va posar en funcionament el 9 de gener– ha estat d'un 73% de mitjana. L'empresa, que no detalla l'ocupació per mesos ni per horaris, reconeix que els trens van sobretot plens als matins dels dies de cada dia i també els primers dels caps de setmana, i també que, com cada estiu, hi ha hagut “l'increment normal per les vacances”. En conjunt, però, opina que “l'oferta és suficient per a la demanda que s'està registrant”, i, per tant, no hi ha previst posar cap comboi de més per fer reforços puntuals durant l'estiu. També afirmen que Renfe no ha rebut queixes per aquest tema.

Pagar les expropiacions

El Parlament va aprovar ahir, a proposta d'ERC, reclamar tant a Foment com a ADIF que s'abonin amb “celeritat” les indemnitzacions pactades amb els propietaris de les finques expropiades pel pas del TAV entre Barcelona i la Jonquera. Tot i que fa més de tres anys que es van signar les actes d'expropiació, en molts casos encara no s'ha pagat.

LA XIFRA

73
per cent
és l'ocupació mitjana de tots els trens TAV Figueres-Girona-Barcelona en els sis mesos de funcionament

LA DATA

09.01.13
és la data
en què es va posar en marxa el servei d'alta velocitat ferroviari a les dues ciutats gironines.

Gairebé 600.000 viatgers els primers sis mesos

Renfe va informar ahir que gairebé 595.000 viatgers han utilitzat els serveis d'alta velocitat des de les estacions de Girona i Figueres durant els sis primers mesos de funcionament. Això significa una mitjana de 3.300 persones al dia, un 14% més que la mitjana del primer mes (2.866 viatgers diaris).

Per tipus de servei, uns 447.200 usuaris han fet servir l'Avant, que enllaça Figueres i Girona i Barcelona. Més de la meitat d'aquests viatgers (un 56%) ha fet el trajecte entre Barcelona i Girona: 249.700. A continuació se situa l'enllaç Figueres-Barcelona, amb 178.300 passatgers, i després el de Girona-Figueres, que han utilitzat 19.200 persones. Renfe destaca que un 34% han usat la tarifa d'anada i tornada –que inclou un descompte del 20%– i un 19% els abonaments.

Pel que fa al servei AVE, que inclou el recorregut fins a Madrid, ha tingut 147.200 viatgers, dels quals 59.100 s'han desplaçat entre Girona i Madrid, i 26.000 entre Figueres i Madrid. La resta de clients ha viatjat entre Figueres o Girona i estacions intermèdies com ara Tarragona, Lleida i Saragossa.

Renfe destaca que l'estalvi en costos socials i mediambientals equival a la reducció de la circulació de 248.500 cotxes (o 8.950 autobusos) en el cas dels viatgers del servei Avant, i de 990 avions (o 2.950 autobusos) en el cas del servei AVE.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.