Infraestructures

infraestructures

Vila promet l'autopista fins a Lloret aquesta legislatura

Tindrà un pressupost de 60 milions d'euros, que assumirà Abertis

Els alcaldes de la Costa Brava sud aplaudeixen l'anunci del que consideren una obra estratègica per al turisme i els veïns

La prolongació de l'autopista C-32 entre Blanes i Lloret de Mar serà una realitat abans d'acabar el 2016 si es compleix l'anunci fet ahir per Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat, segons el qual aquesta infraestructura es farà abans que acabi aquesta legislatura.

Les obres de prolongació, que tindran un cost aproximat de 60 milions d'euros, seran assumides per Abertis, després que la Generalitat hagi arribat a un acord amb l'empresa concessionària per assumir la inversió. Territori espera que aquesta obra serveixi per alliberar part del trànsit que ara passa per l'N-II a aquesta altura. “Aconseguirem més fluxos de la C-32 i, per tant, aconseguirem, en definitiva, també anar pacificant fins i tot l'N-II en el seu tram més pròxim al litoral del Maresme, que encara es fa servir massa i, per tant, hi ha massa riscos de sinistralitat i de problemes”, va explicar Vila a Catalunya al dia - Girona de Catalunya Ràdio. El conseller va assenyalar que les obres podrien començar l'any que ve.

La prolongació de l'autopista de la costa permetrà més fluïdesa del trànsit a l'interior dels municipis de la Costa Brava sud. Fins ara, la via acaba a Tordera, on connecta amb la carretera de Blanes. Per anar a Lloret de Mar, s'ha d'anar fins a Blanes i creuar tot el municipi, fet que provoca importants retencions alguns dies d'estiu. És per això que l'anunci d'ahir va ser molt ben rebut en aquests municipis.

“Després de tanta reivindicació i tant de temps, que es pugui fer és molt positiu”, va explicar Romà Codina, alcalde de Lloret de Mar. Codina va remarcar que es tracta d'un projecte importantíssim tant per al turisme com per als lloretencs: “Ara som en un cul-de-sac”, va dir.

A Blanes també es va aplaudir l'anunci del conseller. “L'anunci és positiu; indica que el conseller Vila entén que a la Costa Brava sud s'ha de fer una aposta en el terreny de les infraestructures, perquè estem en una situació molt dolenta”, va assegurar l'alcalde, Josep Marigó. Va destacar “la fluïdesa” en el trànsit que es guanyarà amb la posada en marxa de la infraestructura i va reclamar altres projectes com ara el carril bus fins a Lloret i el tren fins a Girona.

Figueres nord, per Nadal

En la mateixa entrevista, el conseller es va mostrar esperançat que abans d'acabar l'any “puguem saber amb certesa si podrem desdoblar l'N-II d'una tacada o no”. I va fer referència a un sistema de peatge a l'ombra per fer-ho sostenible.

Finalment, també va anunciar que espera que les obres d'accés nord de l'AP-7 a Figueres estiguin acabades per Reis: “Si aquesta tardor comencen, el mes de gener és una obra que hem de poder inaugurar i celebrar, perquè també era una espina que teníem clavada des de fa molts anys”, va dir.

LES FRASES

Aconseguirem pacificar fins i tot l'N-II en el seu tram més pròxim al litoral del Maresme
Santi Vila
Conseller de Territori i mobilitat
És importantíssim. És una bona notícia per al turisme i per als lloretencs
Romà Codina
alcalde de Lloret de Mar
Portarà conseqüències positives al nostre territori pel que fa a pacificació del trànsit
Josep Marigó
Alcalde de Blanes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.