Infraestructures

infraestructures

El TAV no para de créixer i a l'estiu Figueres supera Girona en passatgers a Barcelona

Més de 900.000 persones han utilitzat l'alta velocitat des del gener

Els últims tres mesos la mitjana ha estat de 3.475 viatgers al dia, 175 més que en els primers sis

El tren d'alta velocitat a les comarques gironines, inaugurat el 9 de gener passat, continua sumant passatgers. En cada nou balanç de Renfe, la mitjana de viatgers diaris és més alta que en l'anterior. Segons les dades fetes públiques ahir per l'operadora ferroviària, durant els primers nou mesos de funcionament, 917.261 persones han utilitat el TAV des de o fins a les estacions de Girona i Figueres, el que significa més de 3.360 persones al dia. En l'anterior balanç, Renfe va informar que els primers sis mesos l'havien utilitzat 594.400 viatgers, 3.300 al dia. Mirant la diferència, significa que en els últims tres mesos la mitjana s'ha acostat als 3.475 usuaris.

Turistes ‘vs.' treballadors

Aquest augment del nombre de viatgers a l'estiu és degut sobretot a l'alta mobilitat turística. En aquest sentit, destaca que en els últims tres mesos el trajecte entre Figueres i Barcelona ha estat el que més passatgers han fet (120.194), més que el d'entre Girona i Barcelona (101.709). Això és degut no només al fort increment del nombre de passatgers entre Figueres i Barcelona –dels 990 viatgers diaris els primers sis mesos ha passat a gairebé 1.300 els últims tres– gràcies sobretot al turisme –ja sigui per l'enllaç amb París o bé per turistes de la Costa Brava que van a Barcelona–, sinó també al descens a l'estiu de la mobilitat laboral dels gironins que treballen a Barcelona –l'enllaç Girona-Barcelona va tenir el primer mig any prop de 1.400 usuaris al dia, mentre que els últims tres mesos no ha arribat als 1.100–. També cal destacar l'increment del nombre de viatgers entre Figueres i Girona –els últims tres mesos n'ha tingut 132 al dia, i en els primers sis, 107–, així com el dels serveis AVE, que connecten les dues ciutats gironines amb la resta d'estacions de la línia fins a Madrid i que han tingut en els últims tres mesos 954 passatgers al dia, 136 més que en els primers sis mesos (818).

Trens amb càrrega perillosa als túnels de Girona

El diputat de CiU al Congrés Jordi Xuclà ha preguntat al govern espanyol si té constància que trens amb mercaderies perilloses han parat en túnels urbans en la línia d'alta velocitat al seu pas per la ciutat de Girona. “En el cas que el govern fos coneixedor d'aquest tema, estaríem parlant d'un greuge, ja que és una temeritat per part dels responsables de la línia del TAV”, ha manifestat el diputat gironí. És per això que Xuclà ha demanat a través d'una pregunta escrita que “s'aclareixi quin és el marc normatiu que fixa l'ús de les estacions subterrànies en els trens de mercaderies perilloses”.

D'altra banda, Xuclà també ha preguntat al govern estatal quin és el motiu pel qual s'ha modificat el nom de les ciutats de Figueres i Girona al lloc web de Renfe, on actualment es visualitzen com a “Figueres/Figueras” i “Girona/Gerona”. Segons Xuclà, “sembla mentida que una cosa que ja estava normalitzada per a tothom, ara la modifiquin”. El diputat opina que “cal que Renfe es preocupi per la puntualitat dels seus trens i el bon servei que ha de donar als seus clients, més que preocupar-se per modificar la lletra d'una població”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.