infraestructures
Abertis preveu bonificar més el peatge als camions si obté beneficis a l'AP-7
També es valorarà rebaixar l'aportació de les administracions si s'obtenen ingressos addicionals
El tram Blanes-Lloret, en servei a finals del 2016
El director general d'Abertis, Josep Lluís Giménez, es va mostrar ahir obert, sempre que la concessionària obtingui beneficis, a bonificar més el peatge dels camions que tenen prohibit passar per l'N-II a les comarques gironines i que s'han de desviar obligatòriament per l'AP-7. Giménez ho va anunciar ahir durant l'acte organitzat pel Cercle d'Infraestructures, a Girona. Una altra fórmula que també es pot estudiar, segons Giménez, és renegociar el conveni entre l'Estat i la Generalitat, en el sentit de reduir l'aportació que fa cada administració i que ara és d'un milió d'euros. Tot i això, el director general d'Abertis va voler deixar clar que l'acord es va fer per “responsabilitat” i en cap cas per obtenir beneficis.
El director general d'Abertis també va destacar que la restricció d'ús dels camions per l'N-II ha comportat que, i de mitjana, l'autopista hagi hagut d'absorbir 2.800 camions de més cada dia i que, a hores d'ara, un 90% del trànsit de vehicles pesants ja usi aquesta via, la qual cosa també ha comportat un lleuger increment de l'accidentalitat, conseqüència del nou volum de vehicles.
Blanes-Lloret
Pel que fa referència a la prolongació de la C-32 entre Blanes i Lloret, Giménez va dir que les obres, que duraran dos anys, podrien estar enllestides a finals del 2016, i hi va afegir que en cap cas aquest tram tindrà peatge.
LA XIFRA
LA FRASE
Un nou model de gestió de les carreteres
El director general d'Abertis va fer ahir una crítica, tot i fer una defensa de la col·laboració publicoprivada, a les grans infraestructures que s'han fet sense tenir en compte la seva viabilitat, pel que fa a volum de trànsit i racionalitat. Per això, i des de l'empresa, defensen una gestió conjunta per la recerca d'un nou model, fins i tot de pagament, de les vies per acabar.