Infraestructures

infraestructures

Abertis preveu bonificar més el peatge als camions si obté beneficis a l'AP-7

També es valorarà rebaixar l'aportació de les administracions si s'obtenen ingressos addicionals

El tram Blanes-Lloret, en servei a finals del 2016

El director general d'Abertis, Josep Lluís Giménez, es va mostrar ahir obert, sempre que la concessionària obtingui beneficis, a bonificar més el peatge dels camions que tenen prohibit passar per l'N-II a les comarques gironines i que s'han de desviar obligatòriament per l'AP-7. Giménez ho va anunciar ahir durant l'acte organitzat pel Cercle d'Infraestructures, a Girona. Una altra fórmula que també es pot estudiar, segons Giménez, és renegociar el conveni entre l'Estat i la Generalitat, en el sentit de reduir l'aportació que fa cada administració i que ara és d'un milió d'euros. Tot i això, el director general d'Abertis va voler deixar clar que l'acord es va fer per “responsabilitat” i en cap cas per obtenir beneficis.

El director general d'Abertis també va destacar que la restricció d'ús dels camions per l'N-II ha comportat que, i de mitjana, l'autopista hagi hagut d'absorbir 2.800 camions de més cada dia i que, a hores d'ara, un 90% del trànsit de vehicles pesants ja usi aquesta via, la qual cosa també ha comportat un lleuger increment de l'accidentalitat, conseqüència del nou volum de vehicles.

Blanes-Lloret

Pel que fa referència a la prolongació de la C-32 entre Blanes i Lloret, Giménez va dir que les obres, que duraran dos anys, podrien estar enllestides a finals del 2016, i hi va afegir que en cap cas aquest tram tindrà peatge.

LA XIFRA

2.800
camions més cada dia
és el que absorbeix l'AP-7 després que aquests es veiessin obligats a no passar per l'N-II.

LA FRASE

Aquesta possibilitat de bonificar ja es deriva del mateix acord, que es revisarà anualment
Josep Lluís Giménez
Director general d'abertis

Un nou model de gestió de les carreteres

El director general d'Abertis va fer ahir una crítica, tot i fer una defensa de la col·laboració publicoprivada, a les grans infraestructures que s'han fet sense tenir en compte la seva viabilitat, pel que fa a volum de trànsit i racionalitat. Per això, i des de l'empresa, defensen una gestió conjunta per la recerca d'un nou model, fins i tot de pagament, de les vies per acabar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.