Infraestructures

MARTÍ CARRERAS

PRESIDENT EN FUNCIONS DE L'ASSOCIACIÓ DE VEÏNS DEL BARRI DE SANT NARCÍS

“A nosaltres el TAV no ens ha portat res de positiu”

“Es tractava d'aprofitar les obres per cosir el barri de Sant Narcís a la ciutat, i el que han fet és aprofundir l'esquerda ”

“Se n'ha de fer un per definir com volem la Girona del segle XXI. Parlar-ne, debatre-ho, i dir com la farem realitat”

“El que sempre hem reclamat és informació i lideratge. I no hi ha hagut mai ni una cosa ni l'altra”

Una de les coses que em faria tornar (i ràpid) seria si es decidís fer subterrani el tren convencional en les condicions d'ara
N'hi ha per anys d'obres, encara. Foment arreglarà el mínim del parc Central per poder marxar i espavileu-vos

Carreras ha estat durant cinc anys una de les veus més crítiques contra les obres del TAV a Girona. Avui que fa un any que els trens comercials circulen per la nova estació, fa una valoració del que ha suposat.

Des del punt de vista de veïnal, hi ha res a celebrar amb aquest primer aniversari?
No. A nosaltres el TAV no ens ha portat res de positiu. Continuem d'esquena a l'estació i a la ciutat.
Des de l'Ajuntament i els sectors econòmics, la lectura és positiva.
Entenc que l'Ajuntament estigui content perquè vénen més turistes, però continuem amb el barri destrossat i els mateixos problemes. I pel que fa als sectors econòmics, depèn com es miri. Els restauradors del centre estaran molt contents, però a Sant Narcís les obres han servit per carregar-se bona part del comerç.
Alguna vegada ha dit que s'han sentit tractats com a ciutadans de segona. Espera que amb el final de les obres canviï aquesta situació?
N'hi ha per anys d'obres, encara. Foment arreglarà el mínim del parc Central per poder marxar i espavileu-vos. I com que no pagaran res més, ens passarem anys discutint quina part del pressupost cal invertir per recuperar el que s'han carregat. Per això volíem un ple monogràfic.
El considera necessari?
És imprescindible un ple sobre el TAV a Girona. Van deixant passar el temps pensant que ens n'oblidarem. I com més s'acostin les eleccions pitjor per ells. Aquestes obres s'han carregat un govern i se'n poden carregar un altre.
Per què ha de servir el ple?
Ha de servir per definir com volem la Girona del segle XXI. Parlar-ne, debatre-ho, i dir com la farem realitat. L'alcalde parla de la nova centralitat de Girona. Molt bé. Com la volem? No ho sabem, i no pot ser.
Per exemple, per decidir què cal fer amb el viaducte?
Si es vol treure que diguin com es farà. Perquè si s'ha de fer en les mateixes condicions que s'ha fet el TAV, Sant Narcís no ho resistirà. El ple ha de servir per dir com s'arreglarà aquest nou centre de la ciutat amb càrrec als pressupostos dels deu propers anys. I prou mentides.
En qui recau la major responsabilitat per vostè? En l'últim govern del PSC o l'actual de CiU?
Tots tenen la seva part de culpa en com s'han fet les coses, al nostre entendre. El que sempre hem reclamat és informació i lideratge. I no hi ha hagut mai ni una cosa ni l'altra.
Li agrada com ha quedat l'antiga plaça Europa i el carrer Josep M. Gironella?
Sincerament, no. Es tractava d'aprofitar les obres per cosir el barri a la ciutat, i el que han fet és aprofundir l'esquerda. Ha quedat un vial enorme que ens ha partit més el barri.
Ara plega de l'associació de veïns. El veurem en algun partit polític?
No. Una de les coses que em faria tornar (i ràpid) seria si es decidís fer subterrani el tren convencional en les condicions d'ara. Però seria un retorn en forma de plataforma, a nivell de ciutat.
Ha agafat mai el TAV? O pensa fer-ho?
No l'he agafat, però no ho descarto. No sóc contrari al TAV, sinó a la manera desastrosa de com s'ha fet l'obra.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia