Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Tortosa posa en marxa un pla d'accions per potenciar els jardins del Príncep

L'Ajuntament reobrirà l'oficina d'informació i el bar, millorarà el parc d'escultures i el connectarà amb la torre del Célio

El consistori de Tortosa està decidit a potenciar l'atractiu turístic dels jardins del Príncep, un dels espais verds que té la ciutat i recinte actual del museu d'escultures a l'aire lliure de l'artista Santiago de Santiago. Així, en l'edició passada de la Festa del Renaixement, els jardins del Príncep ja van tenir un paper destacat, en ser incorporats als espais oficials de la festa. Però a més a més, dues de les primeres accions que ha previst l'Ajuntament són la reobertura de l'oficina de turisme dels jardins del Príncep, projecte que representa una inversió d'uns 93.000 euros, i la nova adjudicació del servei de bar i cafeteria al centre d'usos múltiples de Remolins. A banda, la restauració de la torre del Célio es completarà amb una passarel·la elevada fins als jardins del Príncep.

L'Ajuntament ja ha adjudicat el contracte per a l'explotació, en règim de concessió administrativa, el servei de bar i cafeteria del centre multiús de Remolins per als pròxims set anys, amb l'objectiu de potenciar els jardins del Príncep. A canvi d'un cànon anual de 720 euros, més una progressió de 120 euros per cada anualitat successiva del contracte, l'adjudicatari podrà disposar d'un local d'uns 129,5 metres quadrats, amb una capacitat màxima per a 80 persones. L'accés a la cafeteria, que té un magatzem adjunt, és pels jardins del Príncep. De fet, una de les condicions que posa l'Ajuntament és que el servei de bar i cafeteria tinga, com a mínim, els mateixos horaris que els jardins del Príncep. A més, el personal serà a càrrec de l'adjudicatari, i haurà d'anar degudament uniformat. A banda, l'activitat de la cafeteria s'haurà d'ajustar a les del centre d'usos de Remolins i dels jardins del Príncep, excepte els actes que siguen autoritzats expressament per l'Ajuntament. En aquesta línia, no es podran fer obres que afectin el local sense el consentiment del consistori, i l'establiment haurà de col·laborar «desinteressadament» amb el club de la Tercera Edat, l'Associació de Veïns de Remolins i altres entitats o associacions del barri que utilitzin el local com a sala de reunions, aplicant un «descompte final en el preu de les consumicions dels jubilats». Finalment, el mobiliari que s'utilitze a l'exterior del bar no podrà tenir cap marca publicitària, i els residus que es generin hauran de ser recollits selectivament, per fomentar el reciclatge de la brossa.

D'altra banda, un altre projecte per potenciar els jardins del Príncep són les obres de l'oficina de punt d'informació turística, que tenen un pressupost de 92.928 euros i una subvenció d'uns 46.400 euros del Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC). A banda, l'Ajuntament també ha previst la instal·lació d'una passarel·la elevada fins als jardins del Príncep, en el marc de la restauració de la torre del Célio. Des de la passarel·la, els turistes tindran una panoràmica del barri de Remolins i del call jueu.

Espai polèmic i ignorat

GUSTAU MORENO

L'última actuació que havia fet l'Ajuntament per promocionar els jardins del Príncep era un opuscle informatiu que l'Institut Municipal d'Activitats Culturals i Turístiques de Tortosa (IMACT) va editar el maig del 2005. En el full figuraven els horaris i la situació dels jardins del Príncep sobre un mapa de la ciutat, així com informació sobre els aspectes botànics del recinte i una explicació dels grups escultòrics que s'hi exhibeixen. En aquest sentit, la qualitat artística de les escultures va ser l'epicentre d'una polèmica ciutadana i política molt encesa durant tota la dècada dels noranta, i això va fer que els jardins del Príncep tornessin a caure en un cert abandonament. El recinte, però, encara havia conegut èpoques pitjors. Els jardins de l'antic balneari de Porcar van ser adquirits per l'Ajuntament l'any 1970, però va ser el 1989 quan es va decidir rehabilitar-los. La Fundació José Celma Prieto va proposar crear un museu d'escultures a l'aire lliure, amb obres de Santiago de Santiago, que el príncep Felip de Borbó va inaugurar el setembre del 1991.

Darrera actualització ( Dimecres, 23 de març del 2011 18:27 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook