Infraestructures

Tarragona creix com a port de referent en hidrocarburs

L'ampliació del Moll de la Química, inaugurat ahir, permet incrementar en 4 milions de tones el trànsit d'aquest tipus de productes

El territori reclama les infraestructures pendents

El Port de Tarragona es va reivindicar ahir com a instal·lació de referència al sud d'Europa pel que fa al trànsit d'hidrocarburs i productes químics. Ho va fer amb la posada de llarg de l'ampliació del Moll de la Química, una de les principals inversions del port tarragoní en els darrers anys, i que la direcció de la infraestructura espera que la situï definitivament com a plataforma euromediterrània en el transport d'aquest tipus de productes. Amb les obres d'ampliació, el Moll de la Química ha triplicat la capacitat de trànsit que pot absorbir, passant dels dos milions de tones anuals als sis milions a què s'espera que arribi.

“El Port de Tarragona pot avui presumir per reclamar el seu paper en la millora de la competitivitat i la internacionalització del territori”, va reivindicar el president del port, Josep Andreu. Les noves instal·lacions, de fet, s'han creat també amb la indústria química establerta al Camp de Tarragona, a l'entorn immediat del Port, per tal de crear sinergies i activitat econòmica a tot el territori.

En concret, el nou moll ha arribat a les 36 hectàrees gràcies al dragatge de més de tres milions de metres cúbics de terrenys. Pel que fa a la inversió, hi han sumat esforços el món públic i privat amb una despesa global que se situa en 116 milions d'euros: 76,4 milions d'aportació pública, i 40 milions més procedents de la inversió privada. Diverses companyies establertes al Port de Tarragona, de fet, han invertit en aquest temps en la millora de les seves instal·lacions (com és el cas de Repsol Butà o Euroenergo Espanya), i d'altres, com Vopak Terquimsa, tenen pendents d'execució obres per valor de 7,5 milions d'euros amb l'objectiu d'ampliar la seva terminal al moll.

Obres per acabar

La inauguració d'ahir és un pas més en els projectes de futur immediat del Port de Tarragona, que aspira a arribar a les 39 tones anuals en l'horitzó del 2018. De moment, els hidrocarburs i els productes químics es mantenen com una de les claus de la seva activitat, amb un total de 19 milions de tones anuals, el 60% del total.

Per assolir aquest objectiu, però, tant l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, com el conseller de Territori, Santi Vila, van recordar ahir la necessitat de completar les infraestructures necessàries per garantir un port competitiu. És el cas de l'autovia de Montblanc, el corredor del Mediterrani i l'esperat tercer fil ferroviari, que ha de donar sortida a les mercaderies en ample europeu. La ministra de Foment, Ana Pastor, va assegurar ahir que encara es manté l'horitzó de finalització de les obres del tercer fil a finals del 2015, tot i que encara es desconeix quan s'iniciaran els treballs.

LA XIFRA

76,4
milions
ha estat la inversió pública en l'ampliació del moll. A això s'hi sumen els 40 milions d'inversió privada.

LA FRASE

El Port de Tarragona avui pot presumir per reclamar el seu paper en la competitivitat del territori
Josep Andreu
President del Port de Tarragona
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia