Infraestructures

Tarragona manté la pugna amb Foment pel tercer fil

L'Ajuntament envia una carta a la ministra en què denuncia que se sent “maltractat” en la tramitació del nou carril ferroviari per a mercaderies

Demanen compensacions i que sigui provisional

L'Ajuntament de Tarragona continua la batalla amb el Ministeri de Foment per tal que el projecte del conegut com tercer fil (el carril ferroviari paral·lel a la línia de la costa, en ample europeu, per a mercaderies) s'ajusti a les demandes de la ciutat. Malgrat que el govern municipal va ser un dels defensors del projecte per tal d'afavorir l'activitat econòmica del Port de Tarragona, denuncien que la tramitació que està fent del projecte tant Foment com Adif no està tenint en compte les peticions del consistori. “Per a nosaltres ja suposa un sacrifici, però no podem renunciar de manera permanent a fer arribar la ciutat al mar amb la façana marítima”, va assegurar ahir el regidor de Territori, Carles Castillo.

Amb un recurs contenciós en marxa des del mes d'octubre (el jutge el va acceptar a tràmit i ara ha demanat informació extra a les dues parts), l'Ajuntament té previst ara enviar una carta directament a la ministra de Foment, Ana Pastor, per demanar-li un compromís per escrit que s'acceptaran les peticions de Tarragona.

La principal demanda de l'Ajuntament és que consti per escrit la provisionalitat del projecte, terme que ara no apareix en cap dels documents oficials. “Tot i que assumim que la provisionalitat és un concepte subjectiu”, reconeixia ahir Castillo. A banda, demanen que s'acceptin una sèrie de compensacions. Tot i que verbalment s'ha expressat la voluntat d'executar tots aquests punts, a l'hora de la veritat no hi ha res en ferm en la tramitació, i el consistori no ha rebut resposta a les diverses peticions de concreció que ha fet a Foment.

“Ho estan tramitant com si fos un arranjament de via, i no ho és pas”, denuncia el regidor de Territori. Segons Castillo, si no hi ha resposta a la missiva que ara s'enviarà a Foment, l'Ajuntament es “replantejarà” altres accions en referència al projecte. Les previsions del ministeri són que le tercer fil entri en funcionament a finals de l'any vinent.

Més transport i una costa més accessible

La principal compensació que l'Ajuntament de Tarragona és que s'aprofiti la infraestructura del tercer fil ferroviari per millorar el transport de viatgers i fer arribar l'alta velocitat al centre de la ciutat amb la instal·lació d'un intercanviador a l'Arboç. D'altra banda, el consistori també reclama que es faciliti la comunicació entre el centre i la platja fent passarel·les sobre les vies, i que es millori la seguretat i l'accessibilitat de l'estació, així com que se suprimeixi l'apartat de trens davant de la ciutat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia