Infraestructures

La prolongació dels FGC a Terrassa es retarda mig any més, fins a l'estiu

L'obra civil dels 4,5 quilòmetres està feta i només queda acabar les tres noves estacions

Mútua Terrassa lloga espais per 50 anys en una estació

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va confirmar fa uns dies que les obres de prolongació de 4,5 quilòmetres de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) es retardarà mig any més i la previsió és que es posi en funcionament l'estiu del 2015. Durant la visita a l'estació de Vallparadís Universitat, una de les tres noves que entraran en servei, Vila va explicar que els treballs s'acabaran a la primavera i després caldrà un temps per fer les proves convenients abans de posar el tram en funcionament.

Actualment ja està completada l'obra civil, la instal·lació de rails i catenària, i s'han d'acabar les tres estacions: Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord (intercanviador amb Renfe) i Terrassa Nacions Unides (Can Roca), on hi haurà un dipòsit de trens. El govern estima que amb la millora, el Metro del Vallès tindrà una demanda estimada d'un milió d'usuaris a l'any. La línia es va començar el 2003 i fa vuit anys que ja havia d'estar funcionant. Una modificació del projecte i del sistema constructiu després de l'esfondrament d'un túnel al Carmel el 2005 va alentir les obres, afectades també per excavacions arqueològiques. La cirereta del pastís es va acabar posant el gener del 2012, quan es va aturar nou mesos per falta de liquiditat, fins que es va renegociar el pagament en anualitat fins al 2019. L'alcalde, el socialista Jordi Ballart, esperava que aquesta fos la data definitiva i que “no hi haurà més entrebancs”.

Mútua, a l'estació

La visita també va servir per formalitzar l'acord de lloguer a Mútua Terrassa d'un espai de 14.000 metres quadrats per ubicar serveis d'atenció sanitària dins l'estació de Vallparadís Universitat, amb una vigència de 50 anys i un import de 9 milions d'euros. Aquesta iniciativa engloba el trasllat de consultes externes i part d'urgències al nou edifici que estarà ubicat a l'altre cantó del parc de Vallparadís. Per això s'aprofitarà per crear una passera pe a vianants que els costarà tres milions. L'operació té el vistiplau del ple, però l'oposició de la Federació d'Associacions de Veïns (FAVT), que hi ha presentat al·legacions. Reclama una consulta o referèndum entre els ciutadans per decidir si cal fer aquesta passera, tenint en compte que Mútua rep diners públics en conveni amb l'ICS, censurant que presentés un ERO i no inverteixi en reduir les llistes d'espera, entre d'altres.

LA XIFRA

9
milions
pagarà Mútua de Terrassa durant 50 anys de lloguer de 14.000 m² a l'estació Vallparadís Universitat.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia