Infraestructures

L'aposta ferroviària a Tarragona, la prioritat

Sobre el paper les xifres són les que són, i, del total de 417 milions d'euros pressupostats al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, el gruix important –més d'un 70%– es destina a infraestructures ferroviàries. En concret, són 304 milions que han de servir per donar un impuls al corredor mediterrani, adaptant les vies a l'ample internacional (69,93 milions); per desencallar el tercer fil entre Vila-seca i Castellbisbal (45 milions), i, sobretot, 188,28 milions per continuar les obres represes l'any passat per desdoblar la via entre Vandellòs i Tarragona, que hauria d'entrar en servei l'any vinent.

El PP tarragoní s'aferrava ahir a aquestes xifres per sentenciar que, en matèria de ferrocarrils, la demarcació de Tarragona és la tercera en el rànquing d'inversió, “amb un 211% per sobre de la mitjana estatal”. Xifres al marge, el cert és que han quedat fora d'aquest cistell l'esperada remodelació de l'estació de tren de Tarragona –on els minusvàlids no poden accedir a les vies–, la reclamada estació intermodal al sud de l'aeroport de Reus i el baixador de Bellisens.

Ahir van ser diversos els polítics locals que van reclamar algunes d'aquests infraestructures, i, pel que fa al PSC, els dos diputats al Congrés, Francesc Vallès i Joan Ruiz, van anar més enllà i van denunciar que la inversió ferroviària de l'Estat a Tarragona és “una mentida d'impossible execució”. En declaracions recollides per l'agència ACN, Vallès posava en dubte que les xifres que recull el pressupost s'acabin invertint perquè “és una inversió impossible de complir, ja que haurien de treballar dia i nit durant els 365 dies de l'any”. Pels socialistes, l'única bona notícia són els ja anunciats 20 milions per desencallar l'A-27, una via que, segons la Cambra de Comerç de Tarragona, perd sentit si no es connecta amb el Cantàbric.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia