Infraestructures

El bombers fan un estudi de les mancances de l'estació

El cap d'Emergències a Girona, Enric Cano, lamenta que no se'ls hagi tingut en compte a l'hora de fer el projecte del TAV

Creu indispensable la col·laboració dels bombers en aquestes obres

El cap d'Emergències a Girona, Enric Cano, va explicar ahir que s'ha elaborat un informe sobre les mancances que, segons el punt vista tècnic dels bombers, presenta l'estació del TAV a Girona. Cano va explicar ahir que quan va ser el moment ja es va demanar el projecte per poder valorar-lo, però que només se'ls en va mostrar una part: “Ens hauria agradat poder opinar sobre el projecte. Penseu que en el quilòmetre de túnel del TAV que connecta amb França vam poder participar-hi, juntament amb Protecció Civil, i no es va donar el permís fins que es va disposar de tots els informes”. En tot cas, segons Cano, ja s'ha elaborat un informe, precisament després de poder accedir al túnel per extreure'n aigua, tot i que fonamentalment l'han netejat de fang.

Obra inacabada

Els Bombers de la Generalitat, juntament amb l'UME de l'exèrcit, es van retirar a primera hora del matí d'ahir de Sarrià de Ter, des d'on havien anat avançant des les sortides d'emergència entre la 9 i la 11, fonamentalment netejant fang i bombant aigua, enllaçant les autobombes dels camions per superar el pendent. Va ser poca l'aigua que van treure, però la seva aportació de neteja va ser important.

Però, realment, la clau de tota l'operació de bombeig de l'aigua va tenir lloc a la Devesa. I tot això es va poder fer gràcies a l'estructura buida que havia d'haver ocupat un ascensor. És des d'aquí que s'han bombat els 40 milions de litres d'aigua que ahir a la tarda van permetre restablir el servei del tren. I és que una de les grans crítiques que ha rebut el projecte del TAV, com l'Ajuntament no s'ha cansat de repetir, és que no és una obra finalitzada.

La Devesa és un punt vital perquè hi ha un pou de drenatge d'aigües freàtiques. Quan es va inundar el túnel –vegeu gràfic– va deixar inoperatives les tres grans bombes del pou, que, a més, connecta amb les vies i serveix per extreure'n aigua. Aquest pou disposa de dues bombes operatives i una de reserva, en cas d'emergència.

Adif va contractar l'empresa Xylem, que va instal·lar 6 grans bombes. Aquestes, però, no van començar a funcionar a ple rendiment fins dimecres (1.000 m³/h), i van augmentar l'extracció gradualment fins dijous, quan es va arribar als 1.600 m³/h. Un cop es va poder accedir al pou de drenatge, es van instal·lar dues bombes provisionals que ahir treballaven a ple rendiment.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia