Infraestructures

CiU exigeix que es paralitzi la privatització d'AENA

Reclamen que abans s'ha de clarificar la titularitat de la propietat dels terrenys de l'aeroport de Girona

També pregunten a les autoritats europees si el procés s'adequa a la normativa

Els diputats al Congrés de CiU Pere Macias –portaveu de Foment de la federació– i Jordi Xuclà –també membre de la comissió de Foment– han exigit al govern estatal que paralitzi el procés de privatització d'AENA en espera de la clarificació de dos aspectes. D'una banda, que les autoritats europees es pronunciïn sobre la seva adequació a la normativa comunitària. De l'altra, que es concreti la titularitat de la propietat dels terrenys de l'aeroport de Girona.

“Com podem considerar Espanya un estat modern i endreçat si després de tants decennis encara deixa que aterrin avions en uns terrenys que encara figuren en el registre de la propietat en nom de la Diputació de Girona o de propietaris privats?”, va afirmar Xuclà, que considera que “cal parar el procés i veure si hi ha vies legals per la reversió de l'aeroport o la gestió compartida”. El diputat gironí recorda que als anys seixanta “l'aeròdrom es va fer amb la participació del sector hoteler, privat, i de la Diputació, que van cedir els terrenys per destinar-los a ús públic”, i que, per tant, si la instal·lació forma part de la privatització d'AENA hi hauria “una contradicció en la finalitat dels terrenys i el seu ús”, que podria deixar de ser públic.

En la proposició no de llei que CiU ha entrat al registre es demana no només la paralització del procés de privatització d'AENA, sinó també un informe a les autoritats europees perquè es pronunciïn sobre l'adequació de la llei de mesures urgent del creixement –en la qual s'inclou la privatització– a la normativa comunitària. A més, en el text de CiU també es reclama que s'estudiïn i valorin altres alternatives al model de privatització proposat. La federació denuncia que aquest es basa en un sistema centralitzat i consagra un model que no deixa possibilitat de competència aeroportuària, “cosa que és completament contrària a la normativa comunitària i també als interessos econòmics de qualsevol país”, en paraules de Xuclà.

LA FRASE

Cal parar el procés i veure si hi ha vies legals per a la reversió de l'aeroport o la gestió compartida
Jordi Xuclà
diputat de ciU al congrés
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia