Infraestructures

Salta el número 2 d'Adif per les inundacions a Girona

El col·lapse de la infraestructura ha suposat el relleu d'Antonio Gutiérrez com a director general d'Adif i agafa el càrrec Javier Gallego

La Generalitat i el consistori van reclamar responsabilitats

Les dues inundacions de les vies del TAV a Girona en menys de dos mesos han comportat que el Ministeri de Foment hagi forçat la marxa del número 2 d'Adif. En concret, es tracta del director general d'Adif, Antonio Gutiérrez, que des de fa pocs dies ha deixat el càrrec i l'ha substituït el fins ara director general de ferrocarrils, Javier Gallego.

La segona inundació de les vies del TAV al seu pas per Girona a final del mes de novembre va ser la gota que va fer vessar el got i tant l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, com el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, van exigir responsabilitats polítiques i tècniques al més alt nivell, ja que la inacció des de la primera inundació va provocar que es repetís el succés al cap de menys de dos mesos. Algunes fonts indiquen que la ministra de Foment, Ana Pastor, va entendre amb aquest segon episodi que va col·lapsar de nou la infraestructura que havia fallat alguna cosa i va reclamar que se n'assumissin les responsabilitats. De fet, el secretari d'estat d'infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ja va advertir en la visita que va fer l'endemà de la segona inundació que es revisaria a fons si Adif havia actuat amb tota diligència des que es va produir la inundació que va mantenir tallada la circulació cap a França durant cinc dies i mig. També cal tenir en compte que la mateixa Pastor va defensar en una dura intervenció al Senat les actuacions realitzades i va atribuir els fets a la intensa pluja, una causa que el consistori i la Generalitat sempre van rebutjar. La repetició de l'episodi va fer entendre a Pastor que les explicacions dels tècnics i Adif havien quedat superades per la realitat i per això Foment va decidir fer obres declarades d'emergència que permetessin estalviar els tràmits burocràtics habituals i garantir una actuació d'urgència que evités una nova inundació de la infraestructura. Ara el relleu d'un alt dirigent d'Adif palesa que Foment ha pres les regnes en aquest assumpte i el final de les obres.

LA DATA

30.11.14
És la data que els túnels del TAV de Girona es van inundar per segon cop en només dos mesos.

Obres en dansa i amb rapidesa

La prova més evident que Foment ha decidit intervenir de manera directa en les obres a Girona i vetllar pels compromisos és la celeritat amb què s'han fet els treballs al sector de Mas Xirgu per on es va escolar tota l'aigua de la riera de la Pabordia en les dues ocasions que es va col·lapsar la infraestructura. En encara no un mes, els treballs d'urgència han permès que ja s'hagi executat la canalització de la riera de la Pabordia fins a embocar el riu Güell i alçar la paret del forat d'extracció de les terres per on va entrar l'aigua. Són obres prèvies mentre es fan les peces necessàries que permetin segellar aquesta obertura que dóna directament a les vies del TAV. En aquestes setmanes també s'ha enderrocat un pont de formigó d'accés a la zona del pou d'atac sobre el Güell que generava l'efecte de pressa i que els Bombers sempre van assenyalar com el principal problema. En aquest sentit, també s'ha fet una neteja exhaustiva de la vegetació a la llera del riu, així com una passarel·la metàl·lica que també generava un tap al curs fluvial amb el riu crescut.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia