Infraestructures

Els camions ja poden tornar a passar per tot el sud gironí de l'N-II

El DOGC publica les noves restriccions de circulació pel 2015, en què la prohibició només es manté entre la Jonquera i Fornells

Els transportistes insten a desdoblar ràpid els trams del nord

Ja és oficial. Els camions poden tornar a circular per tot el tram sud gironí de l'N-II i no han de desviar-se a l'autopista AP-7 com fins ara. Tal com va avançar aquest diari abans-d'ahir, el govern català ha acceptat la petició dels transportistes, que el dia de la inauguració del nou tram de l'autovia A-2 –l'N-II desdoblada– entre Caldes i Sils van reclamar que deixés sense efecte la prohibició de pas de camions que quedava ja només al sud en els 2,7 km pendents de desdoblar entre Sils i l'enllaç de Vidreres i Maçanet.

El DOGC va publicar ahir les noves restriccions de circulació pel 2015, que deixen sense efecte les prohibicions anteriors. En les noves restriccions, els camions només tenen prohibida la circulació a l'N-II entre la Jonquera i Fornells. És a dir, ja poden tornar a circular no només per tot el tram d'autovia A-2 entre Fornells i Sils sinó també fins a Maçanet en el tram de dos quilòmetres que tot just s'està començant a desdoblar. La prohibició inicial, vigent des de l'abril del 2013, era des de la Jonquera fins a Maçanet.

La patronal Asetrans va demanar-ho formalment fa un mes, un cop inaugurat el desdoblament de Caldes a Sils. En un comunicat, va afirmar que mantenir la prohibició per només 2 km suposaria “un desaprofitament” dels recursos públics gastats en l'obra acabada d'inaugurar i “obligar els transportistes a seguir pagant una autopista sense necessitat”.

Des de la conselleria de Territori es va avançar a principis d'aquesta setmana que el govern veia viable satisfer la petició dels transportistes i que s'estava acabant de tancar el tema amb el departament de Trànsit.

Satisfacció “puntual”

El president d'Asetrans, Carles Aparicio, va afirmar ahir que estaven “satisfets puntualment però globalment molt descontents” amb la situació de l'N-II i l'eternització del seu desdoblament per part de l'Estat. Així, va subratllar, que és “una satisfacció que arriba tard”, ja que “les obres van començar tard i van lentes”. En aquest sentit, va reclamar que “es vagi avançant també cap al nord i que es pugui tenir l'N-II desdoblada al nord també tan aviat com sigui possible”.

Aparicio, això sí, es va mostrar satisfet que el govern català hagi atès la seva demanda: “Era una petició lògica tenint en compte els terminis que hi ha. Hauria estat llastimós no poder usar el tram desdoblat.”

LA XIFRA

2,7
quilòmetres
fa el tram sud de l'N-II que encara s'ha de desdoblar –ara comencen les obres– entre Sils i Maçanet.

LA DATA

19.04.13
és el dia
en què va entrar en vigor la prohibició de circulació dels camions per l'N-II entre la Jonquera i Maçanet.

LA FRASE

Estem satisfets en aquest cas puntual, però molt descontents amb la gestió de l'N-II per part de l'Estat
Carles Aparicio
PRESIDENT D'ASETRANS
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia