Infraestructures i serveis

Crítiques a la possibilitat que s'allargui la concessió de l'autopista al Maresme

La plataforma Preservem el Maresme afirma que la Generalitat menteix al territori

El govern defensa que manté la prioritat que finalitzi el 2021

Malfiança i retrets de la plataforma Preservem el Maresme cap al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, a qui acusa de “mentir” al territori sobre la finalització el 2021 de la concessió de l'autopista C-32 a Abertis. L'entitat denuncia que la Generalitat ja ha pactat amb la concessionària Abertis allargar la concessió arran de la nova inversió que l'empresa farà amb l'allargament de la via ràpida fins a Lloret. L'alarma ha saltat arran de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) aquesta setmana del nou conveni en què es preveu com una de les opcions poder ampliar la concessió per compensar Abertis en cas que no s'hagi pagat la inversió de les noves obres el 2021. El portaveu de Preservem el Maresme, Antoni Esteban, considera els termes del conveni com “una autèntica presa de pèl”. “Han menystingut la gent del Maresme i estan actuant d'esquena als interessos de la comarca. Estem indignats i emprenyats”, constata Esteban, que acusa directament el conseller de “riure's” dels maresmencs “després que s'hagués compromès davant de tots els alcaldes a posar fi a aquesta sagnia dels peatges i a actuar de la manera més beneficiosa per al territori”. Preservem el Maresme anuncia accions de protesta “imminents” i l'elaboració d'un document de compromís dels ajuntaments perquè sigui aprovat pel ple. “Fa quaranta anys que paguem aquesta autopista i no hi ha res que justifiqui allargar la concessió més enllà de sis anys”, assegura el portaveu. Esteban avança que la poca voluntat del conseller s'evidencia amb un nou canvi en la data prevista per reunir-se amb la plataforma, el Consell Comarcal i l'Ajuntament de Mataró. “Havíem quedat el 9 d'abril i ara la reunió és el 8 de maig. Això no és seriós”, es lamenta.

Sense canvis

Per la seva banda, fonts de Territori i Sostenibilitat mantenen que no hi ha hagut cap variació respecte a la prioritat de la Generalitat de recuperar la concessió de l'autopista el 2021. “Correspondrà al govern d'aquell moment decidir de quina manera compensa la concessionària si encara queda pendent un deute de les obres, però la voluntat del govern actual és fer el millor per al territori”, assenyalen les mateixes fonts. També recorden que en el conveni publicat en el DOGC es recullen altres opcions més enllà d'ampliar la concessió. “La Generalitat pot decidir pagar en efectiu el deute pendent en cas que no s'hagi compensat la inversió amb el flux de vehicles previst”, afirmen.

D'altra banda, el departament també va anunciar ahir que s'obrirà un procés d'audiència pública per a la millora del traçat Blanes-Lloret de la C-32 “entre administracions, ciutadania i societat civil, obert a la presentació d'al·legacions”. Al mateix temps, el conseller Santi Vila va reafirmar que el govern no farà cap tipus de rescat de la concessió de la C-17, i que s'estan buscant “altres solucions”.

LA DATA

31-08-21
S'acaba
la concessió de la Generalitat a l'empresa Abertis per a la gestió de l'autopista C-32 al Maresme.

LA FRASE

Fa quaranta anys que paguem i no hi ha res que justifiqui allargar la concessió més enllà del 2021
Antoni Esteban
Portaveu de preservem el Maresme
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia