Infraestructures

Els futurs veïns del canal de Badalona exigeixen que no s'aturi la construcció

Centenars de famílies que han comprat un pis a la zona volen que el nou govern es comprometi amb l'obra

Han constituït una plataforma ciutadana

Els futurs veïns de les tres promocions d'habitatges que s'estan construint a l'entorn del canal del port de Badalona han decidit unir-se per reclamar que el nou govern de la ciutat no deixi de banda un projecte que qualifiquen de “necessari” i que representa la culminació del port de la ciutat, inaugurat ara fa una dècada. Els preocupa que els canvis al capdavant de l'Ajuntament provoquin una aturada de les obres, després que fa uns mesos les màquines han entrat a la zona per treballar en la primera fase. El portaveu del col·lectiu, Manel Rejón, explica que es tracta d'unes tres-centes famílies de Badalona i també de fora de la ciutat, “que han dipositat els seus estalvis i les seves il·lusions perquè aquest projecte tiri endavant”. El col·lectiu té el suport de les associacions de veïns de la zona. Teresa Vinuesa, presidenta de l'AV Gorg Mar, se suma a la petició de dignificació de la zona “no només pels nous veïns sinó també per tots els que fa anys que patim les rates i els mosquits per la falta de neteja dels solars”. Vinuesa reconeix que la zona es va netejar per primer cop en gairebé deu anys just abans de l'acte de col·locació de la primera pedra del canal, el febrer passat, però l'inquieta la situació d'incertesa oberta.

La plataforma creada té previst sol·licitar una trobada amb els nous responsables municipals. La seva voluntat és demanar a totes les forces el compromís “ferm i inequívoc” que el projecte del canal no es paralitzarà i que “serà una realitat en el termini fixat”. En el moment de la col·locació de la primera pedra, l'aleshores alcalde, Xavier Garcia Albiol, va anunciar que el canal podia estar acabat el 2017, tot i que en aquell moment encara no disposava dels recursos necessaris per afrontar la part més costosa del projecte. Es tracta de la construcció del viaducte per poder fer passar la via del tren per sobre de l'últim tram del canal abans d'arribar al port. Aquests diners havien de sortir de la venda d'un solar al sector del port on està previst construir un hotel. De moment aquesta operació encara no s'ha materialitzat, tot i que Rejón assegura que li han dit que hi ha compradors interessats. La venda del solar reportaria a les arques municipals set milions d'euros, els diners necessaris per poder acabar el canal. Per això aquest col·lectiu insisteix que el canal no requerirà cap inversió addicional perquè seran aquests diners els que costejaran l'obra. “A més, l'arribada de nous veïns a la zona, que pagaran l'IBI que els correspongui, també farà ingressar diners a l'Ajuntament”, assenyalen.

Evitar incerteses

Els futurs residents reclamen “responsabilitat” als polítics per “evitar generar incertesa entre els veïns i els futurs compradors”. El fet que els ha motivat a crear una plataforma i a iniciar les mobilitzacions han estat unes declaracions fetes pel grup municipal d'ICV-EUiA, poc després de les eleccions, en què demanava la paralització de les obres i qualificava el canal d'obra “faraònica i especulativa”. En aquell moment, la resta de forces es van mostrar més cautes. Guanyem Badalona assenyalava la possibilitat de revisar el projecte, mentre que el cap de llista d'ERC reclamava estudiar-lo “a fons”. El PSC no es plantejava fer marxa enrere, mentre que el PP i CiU estan d'acord amb la construcció del canal.

LA XIFRA

7
milions d'euros
són els diners que calen per completar el projecte, que han de sortir de la venda d'un solar al port.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia