La comissió de govern de l'Entitat del Medi Ambient de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat apujar un 1,9% la tarifa de l'aigua. L'increment es fa tenint en compte dos paràmetres: l'augment de l'IPC i la inversió prevista en el contracte programa. Tot i que l'IPC interanual de l'octubre va ser del -0,2%, fonts de l'AMB justifiquen l'augment de la tarifa per la inversió que farà la Societat d'Aigües de Barcelona l'any vinent per millorar la qualitat de l'aigua. L'increment, però, s'ha d'aprovar en el ple de l'EMT de desembre i en la Comissió de Preus de Catalunya. També caldrà esperar a saber si s'apuja el cànon de l'aigua.
El preu de la tarifa de l'aigua pujarà un 1,9% de mitjana. L'Entitat del Medi Ambient de l'AMB calcula el preu de l'aigua tenint en compte dues variables: l'IPC, per una banda, i la inversió prevista en el contracte programa, per l'altra. L'IPC interanual de l'octubre es va tancar al -0,2%. La comissió de govern de l'Entitat del Medi Ambient de l'AMB, però, preveu augmentar el preu de l'aigua per poder complir les inversions previstes per la Societat d'Aigües de Barcelona. Els projectes del 2010 se centraran en les millores de la depuradora de Sant Joan Despí, així com la xarxa de distribució. Totes dues actuacions permetran assaborir una aigua de més qualitat. L'increment proposat, però, s'ha d'aprovar en el ple de l'EMT de desembre i en la Comissió de Preus de Catalunya.
El rebut de l'aigua podria pujar més de l'1,9% si també puja el cànon de l'aigua, que depèn de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA). El govern serà qui decidirà si incrementa el cànon de l'aigua i ho farà al desembre o al gener.
198 euros l'any
Segons l'Entitat del Medi Ambient de l'AMB, la factura domèstica mitjana a l'àrea metropolitana és de 198 euros l'any, dels quals per al subministrament d'aigua es paguen 132 euros l'any. Els 66 euros de diferència corresponen al cànon de l'aigua, inclòs en la factura. Aquest cànon varia molt segons la comunitat autònoma; de fet, en algunes no està implantat. «Això explica que l'import global de la factura metropolitana sigui superior a la mitjana de l'Estat», reconeix l'Entitat del Medi Ambient.
A part del cànon de l'aigua, hi ha altres paràmetres que també són superiors a l'àrea metropolitana. L'import domèstic mitjà de sanejament a Barcelona és de 0,69 euros per metre cúbic, respecte al preu mitjà de l'Estat, que se situa en els 0,53 euros per metre cúbic.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.