Dimarts, 22 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'aeroport de Girona superarà els 5,2 milions de viatgers aquest any, que són un 4,5% menys que el 2008

Les xifres es consideren positives en el context de crisi econòmica i del sector aeri

L'aeroport Girona-Costa Brava acabarà l'any lleugerament per sobre dels 5,2 milions de viatgers, segons les estimacions que va fer públiques ahir el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. Tot i representar un descens d'un 4,5%, aproximadament, respecte al 2008, les dades no es consideren negatives tenint en compte la crisi econòmica, que ha afectat especialment el sector aeri. D'altra banda, Ándalus va anunciar ahir vols des de Girona a Maó i Santiago de Compostel·la.

Nadal va recordar que fins al novembre per l'aeroport hi hauran passat 4,9 milions de viatgers, de manera que les previsions són superar els 5,2 milions, uns 300.000 usuaris menys que l'any passat: «És una baixada suau respecte a altres aeroports, i són unes xifres positives perquè la por era baixar dels 5 milions.» Pel secretari per a la Mobilitat, tot indica que ja s'ha tocat fons en el sector aeri, i que el 2010 es podrien recuperar els valors positius. Nadal va fer aquestes explicacions en la presentació ahir de dues noves rutes des de Girona cap a Maó i Santiago de Compostel·la, que farà la companyia Ándalus, companyia en la qual AGi –l'ens que aglutina la Generalitat, la Diputació i la Cambra de Comerç per a la promoció de l'aeroport– invertirà 150.000 euros per a la promoció turística de les comarques gironines. Nadal va dir que això demostra la voluntat de diversificar els operadors a l'aeroport gironí, i que mantindran converses amb altres companyies perquè s'hi tornin a instal·lar, com Wizz Air. El delegat del govern, Jordi Martinoy, va destacar que l'aeroport mantingui el rànquing que ocupa entre tots els aeroports d'Aena, mentre que el vicepresident de la Diputació, Joan Pluma, va insistir que la via de promoció de l'aeroport és positiva, perquè s'està diversificant l'oferta i s'està aconseguint que hi operin noves companyies amb altres rutes.

Vols a Maó i Santiago

La companyia andalusa Ándalus va anunciar ahir dues noves rutes des de l'aeroport de Girona, que es sumaran a la que ja tenen actualment amb la ciutat marroquina de Nador. Seran vols amb Maó i Santiago de Compostel·la, si bé en aquest últim cas està pendent de confirmar-se definitivament. Els vols amb Maó seran els dilluns, dimecres i dissabtes, amb la sortida de Girona a les 9.25 del matí i la tornada des de Maó a les 10.50, amb un trajecte de 45 minuts i avions de 50 places. Es posarà en marxa per Setmana Santa –probablement també el de Santiago–, i el director general de la companyia, Fernando Guerrero, va destacar que no són una companyia de baix cost perquè ofereixen els serveis tradicionals dels avions, si bé el cost dels bitllets oscil·larà entre 70 i 90 euros de mitjana.

Darrera actualització ( Divendres, 18 de desembre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

COMERCIAL/PROMOTOR

21/05/12 19:18 - BARCELONA

BARCELONA

IFD FORMACION

21/05/12 18:49 -

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter