Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El centre formatiu que es farà a l'estanc de l'Anita de Roses es començarà a l'abril

El nou edifici serà pioner pel que fa a la sostenibilitat i entrarà en servei el primer trimestre del 2011

Una imatge de la maqueta del futur edifici que acollirà un equipament formatiu a Roses.

Les obres per transformar l'antic estanc de ca l'Anita de Roses en un centre formatiu començaran el mes que ve i està previst que pugui entrar en funcionament durant el primer trimestre de l'any que ve. Segons va explicar l'alcaldessa de Roses, Magda Casamitjana, la construcció del nou equipament, que serà pioner en termes d'eficiència energètica, ha de ser complementari amb el futur equipament cultural de la SUF. L'obra costarà 1,9 milions d'euros, que subvenciona el nou fons de Zapatero, que en total destina a Roses 2,3 milions. L'edifici tindrà 736 metres quadrats útils dividits en quatre plantes, més el vestíbul.

L'Anna Marés, coneguda com l'Anita de l'Estanc, va deixar en herència a l'Ajuntament de Roses un edifici a la plaça de Sant Pere, amb la condició que es destinés a usos socials. Aquest espai, es destinarà finalment a fer-hi un centre formatiu de nova construcció que ha d'estar en funcionament el primer trimestre del 2011. Segons va explicar ahir l'alcaldessa de Roses, Magda Casamitjana, aquest edifici serà molt innovador quant a sostenibilitat i serà l'únic de Catalunya i l'Estat espanyol que aconseguirà la certificació LEED, un prestigiós segell de qualitat mediambiental.

L'edifici, però, inclourà elements que recordin l'estanc de la Punta i a l'entrada s'hi exposarà un mural amb el mosaic que hi havia al terra d'una de les habitacions de l'edifici. A més, hi haurà alguns objectes que va deixar l'Anita per recordar el llegat que va deixar aquesta veïna de Roses.

Pel que fa a la distribució, hi haurà aules de diferents capacitats per poder acollir grups grans i petits. A més a més, algunes d'aquestes aules estaran connectades i es podran convertir en espais més grans per fer-hi exposicions o xerrades i altres actes culturals. També hi haurà despatxos i espais comuns.

Més de 800.000 euros en obres a Castelló

L'Ajuntament de Castelló d'Empúries destinarà un total de 816.457,49 euros del nou fons de Zapatero, el FEOSL, per fer quatre obres al municipi. En concret, s'urbanitzarà l'entorn de la nova sala polivalent, es millorarà el passeig de les Oques, on ja s'havien fet actuacions en la primera convocatòria dels ajuts estatals, es reformarà el dispensari i l'oficina de turisme i s'acabarà la tercera planta del centre de serveis d'Empuriabrava. Precisament, l'alcalde, Salvi Güell, va avançar ahir que aquest equipament podrà entrar en funcionament aviat, tot i que no va concretar una data. El centre de serveis havia d'haver obert fa mesos però no s'ha pogut fer perquè l'Ajuntament esperava una subvenció per poder pagar el mobiliari. Ara, finalment, els mobles han arribat i el primer servei que s'hi traslladarà serà el de la policia local.

En total, Castelló ha rebut 1,2 milions d'euros del nou fons de Zapatero, dels quals 252.460 euros es destinaran a despesa social i els 190.857,51 restants a adquirir material informàtic.

Negociacions amb la SUF

L'alcaldessa, Magda Casamitjana, va explicar que el futur centre formatiu de Ca l'Anita –mantindrà aquest nom per recordar l'herència de l'Anna Marés– ha d'anar estretament relacionat amb l'equipament cultural que s'ha de construir a la SUF, en el marc del pla de barris. Precisament, sobre aquest tema Casamitjana va admetre que falten alguns detalls per acabar de negociar amb la direcció de la Societat Recreativa de Unió Fraternal però que confia que no hi ha d'haver problemes per arribar a un acord. L'alcaldessa va concretar que els advocats d'una i altra part no es posen d'acord sobre els anys de cessió que l'Ajuntament fa a l'entitat a canvi de reformar l'espai. «Vaig parlar en l'assemblea que la cessió seria per tota la vida i ara els serveis jurídics diuen que ha de constar 99 anys, però ens reunirem per acabar de veure com ens posem d'acord», va especificar l'alcaldessa.

Darrera actualització ( Dijous, 18 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook