La depuradora de Begur, que va entrar en funcionament l'any 1974, té els dies comptats. El Consorci de la Costa Brava i l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) tenen previst eliminar-la i connectar la xarxa d'aigües brutes del municipi de Begur al sistema de sanejament de la depuradora de Pals, que va entrar en servei el 1995.
El projecte consisteix en una canonada nova que agafi les connexions dels afluents de la depuradora de Begur fins al terme de Regencós, on connectarà amb la xarxa de la depuradora de Pals. L'actuació de la infraestructura, que es farà passar pel costat de la carrereta entre Begur i Regencós, es complementa amb l'adequació de la zona per on passa la canonada com a carril bici.
L'alcalde de Begur, Joan Català, va explicar que el projecte forma part del programa de sanejament del 2002 de l'ACA, tot i que inicialment havia previst mantenir la depuradora de Begur. El Consorci s'oposava a mantenir-la. Segons Català, l'actuació porta un “endarreriment” a causa dels problemes amb Carreteres de la Generalitat per deixar passar la canonada pel costat del vial, i de l'acord entre els tres ajuntament.
Però a partir d'ara, segons va explicar l'alcalde, caldrà veure qui assumeix el cost de l'obra, ja que ha passat d'un pressupost de poc més d'un milió d'euros a dos milions. “Veurem si l'ACA assumeix el 100% de l'obra”, va dir Català, que va reconèixer que caldrà fer una programació econòmica, ja que es farà entre el 2011 i 2012.
Amb l'eliminació de la depuradora de Begur, els terrenys, que són municipals, entren a formar part de l'àmbit de reparcel·lació del pla parcial urbanístic del sector 18, i es converteixen en objecte d'aprofitament i de compensació. El pla parcial del sector, que ja s'està tramitant, ja preveu la instal·lació del sobreeixidor a la zona d'equipament municipal. A més, la reparcel·lació també preveu deixar de manera lliure i gratuïta els terrenys afectats per la nova canonada.


































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.