Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
serveis

Només l'11,4% de les platges de la demarcació no tenen serveis de salvament

Corresponen a platges petites i amb difícil accés

Totes les altres disposen d'infraestructura i serveis de socorrisme, i l'estat de la seva sorra és “òptim”

Platja de l'Ibersol, a Vilanova i la Geltrú, amb el rètol que indica que no hi ha servei de vigilància. Foto: CATI MORELL.

La demarcació de Barcelona té 14 de les 95 platges de què disposa (uns 61,7 quilòmetres de costa) sense serveis de vigilància, socorrisme ni infraestructures. El motiu: són platges petites, amb una afluència de banyistes molt baixa, apartades dels nucli de població i amb difícil accés o bé espais naturals que els ajuntaments han protegit. Segons explica la cap del servei de l'àrea de Salut Pública de la Diputació de Barcelona, Catalina Chamorro, el fet que aquestes platges no disposin d'aquests serveis no vol dir que s'incompleixi la llei. L'actual llei de costes deixa a les mans dels ajuntaments la competència de la gestió de la seguretat i el manteniment de les platges, però no especifica enlloc les ràtios que han de tenir les platges per oferir aquest servei.

Les platges sense vigilància, el 11,4% del total que hi ha, són cada estiu un punt d'atracció per alguns banyistes per la seva condició mediambiental i la seva poca afluència de banyistes i sovint són utilitzades pel col·lectius nudistes que busquen tranquil·litat. Els ajuntaments, conscients de l'atracció d'aquest tipus de platges, s'han afanyat a deixar ben clar en cartells indicadors que la platja no disposa de serveis de vigilància i seguretat –en totes les platges– però, tot i així, es manté el que es coneix com a vigilància dinàmica, és a dir, “una vigilància a peu”. El terme municipal que té més platges d'aquestes característiques és Sitges, amb cinc, la majoria ubicades en cales entre Vallcarca –on hi ha una cimentera– i la platja d'Aiguadolç. Calella té una platja a la qual s'hi accedeix per un camí de roques; Sant Pol de Mar en té tres a les quals s'hi arriba pel pas de sota la via; Arenys de Mar té un tros d'una de les seves platges amb roques i aquest any amb una mica de sorra per l'efecte de les marees; Sant Andreu de la Barca té uns 50 metres d'aquest tipus de platja, on s'hi accedeix des del port; Viladecans té un tros de platja tocant a Viladecans; Vilanova i la Geltrú té la platja d'Ibersol –una zona que el consistori ha protegit–, i Cubelles té un tros de platja d'aquestes característiques a la zona coneguda amb el nom de Les Gavines.

La Diputació de Barcelona ha donat a conèixer un estudi en què s'explica que les 81 platges restants, totes amb serveis de vigilància i socorrisme i infraestructures, tenen un bon estat de salut, així com l'estat de la seva sorra, que és òptima”. Ho certifica l'estudi que el servei de Salut Pública va fer en tots aquests punts entre el 30 de juny fins al 28 de juliol per avaluar l'estat de les platges. Pel que fa a les infraestructures adreçades a aquests serveis, com ara els llocs de socors, torres de vigilància, d'intervenció immediata o cadires de vigilància, s'ha observat un bon estat general dels materials, un ús adequat i una alta ocupació dels elements de vigilància. Chamorro explica que en l'última dècada ha augmentat tant l'interès dels ajuntaments per les seves platges com l'ús intensiu que se'n fa.

LA XIFRA

81
de les 95 platges
de la demarcació tenen serveis de vigilància i infraestructures i la seva sorra és òptima.
Darrera actualització ( Diumenge, 15 d'agost del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter