El servei de transport públic dins la Segarra i la seva connectivitat amb Lleida i Barcelona és molt millorable. Així ho mostra un estudi, presentat aquest matí, per l'Autoritat Territorial de Mobilitat a Lleida i el consell, que també en fixa les prioritats per millorar-lo.
Actualment, hi ha sis línies que sols circulen com a màxim un dia al mes; altres, funcionen un dia a la setmana -normalment, coincidint amb el mercat de referència-, i la majoria de línies només tenen un viatge en cada sentit diari. Set municipis no disposen de connexió amb Cervera i cinc, amb Lleida. Per revertir aquesta situació, s'han fixat catorze propostes per tirar-les endavant “prioritzant-ne les necessitats”, segons el president del consell, Xavier Casoliva.
Quant a serveis ferroviaris, es pretén crear una línia de connexió amb Lleida que millori en freqüència les actuals sis diàries de la línia Barcelona-Lleida. En autobusos, es pretén afegir una connexió diària per sentit entre Cervera i Lleida, i ampliar la cobertura horària amb Tàrrega. La línia que uneix Cervera amb Ponts canviarà de dia, passant de dilluns a divendres, i retardant una hora la sortida. Guissona quedarà enllaçada amb Cervera a través de la creació de tres expedicions per sentit, que a la vegada connectaran amb serveis de tren a Tàrrega i Lleida. Es milloraran els horaris entre Guissona i Igualada, i si hi ha demanda, se'n crearà una expedició per sentit. També es proposen millores pel corredor de Ponts a Calaf. Un cop per setmana, es vol també enllaçar Guissona i Solsona, coincidint amb el dia de mercat de la capital del Solsonès. La Granyanella tindrà connexió per autobús amb Cervera i Tàrrega els dies feines i sota demanda. En definitiva, el pla de millora pretén que tots els municipis de la comarca tinguin garantida la connexió en transport públic amb Cervera i amb el CAP de referència.

































Comentaris
Ja era hora!!!
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.