Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
sant joan despí

El Bicibox arrencarà amb 180 estacions a 17 ciutats de l'àrea metropolitana

El sistema d'aparcaments segurs per a bicicletes tindrà una quota anual de 35 euros

Els usuaris podran deixar la bicicleta guardada 12 hores seguides

Un dels mòduls del Bicibox instal·lats a Sant Joan Despi per fer una prova pilot. Foto: EL PUNT.

L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) continua apostant per l'increment de l'ús de la bicicleta i, després del fallit intent d'implantar el Bicing fora de Barcelona, està a punt d'instal·lar aparcaments segurs per a bicicletes a 17 ciutats. El Bicibox, mòduls metàl·lics on les bicicletes queden tancades, oferirà en una primera fase 2.000 places, ja que cap al març s'hauran instal·lat 180 estacions. Els usuaris que hi estiguin interessats s'hi hauran d'abonar, i pagant 35 euros anuals podran aspirar a una plaça durant 12 hores seguides. Si sobrepassen aquest temps, pagaran 5 cèntims per cada hora extra fins a un màxim de 36 hores. Els posseïdors de la tarja que permet usar el Bicibox podran reservar prèviament una plaça per internet.

El president de l'EMT, Antoni Poveda, va explicar ahir que en aquesta primera fase no s'implantarà el servei a Barcelona, tot i que no descarta fer-ho en el futur. Les ciutats que s'hi han interessat estan estudiant en quins punts es col·locaran, ja que la prioritat és que es pugui aparcar la bicicleta a la porta dels equipaments i de les estacions de tren i metro. Hi haurà un aparcament amb set places i un altre amb 14, aptes respectivament per a carrers estrets i espais amplis. El cost del Bicibox, que construirà i explotarà l'empresa Icnita –la mateixa del servei públic de lloguer de bicis a Girona– és d'1,7 milions i el manteniment, de 600.000 euros anuals. El cost l'assumirà l'EMT.

LA XIFRA

2.000
places per aparcar bicicletes
són les que oferirà en una primera fase el Bicibox, amb 180 estacions a 17 ciutats.

LA FRASE

L'objectiu és afavorir la mobilitat en bicicleta als municipis i pal·liar la manca de seguretat
Antoni Poveda
president de l'entitat metropolitana del transport
Darrera actualització ( Dissabte, 18 de desembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter