Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
SERVEIS

Porqueres permet per primer cop que un bar posi taules a la vorera

L'Ajuntament ha hagut d'incorporar a les ordenances aquesta possibilitat arran de la petició d'una cafeteria que vol retenir els fumadors

Exterior del Minairons , amb la vorera que, un cop ampliada, serà terrassa. Foto: R. E.

El bar cafeteria Minairons ha entrat en la història petita de Porqueres, en ser el primer establiment del municipi que ha demanat ocupar la via pública per posar-hi taules i cadires, que estaran pensades sobretot per als fumadors. Com que no hi ha precedents, la petició ha obligat l'Ajuntament a adaptar-hi la normativa, afegint a les ordenances municipals aquesta possibilitat i els corresponents preus públics. “Teníem tarifes per ocupar el carrer o les voreres per fer obres particulars i altres activitats, però aquesta no estava prevista”, admetia ahir l'alcalde, Salvador Ros. Posar taules i cadires a la via pública a Porqueres costarà 20 euros per metre quadrat i any.

El fet que fins ara no s'hagués demanat convertir una vorera en terrassa no vol dir que a Porqueres no hi hagi bars amb taules a fora, sinó que en aquests casos ocupen un espai que és seu. És probable que, rere el Minairons, uns quants bars demanin el mateix, preveu Ros, atès que ja n'hi ha hagut que han fet consultes en aquest sentit.

“Consumeixen menys”

La Montse, la noia que ahir a la tarda estava al capdavant del Minairons, explicava que des que no es pot fumar a l'interior, la gent va més al gra. “Més que perdre clients, el que hem notat és que els fumadors consumeixen menys. En lloc de fer tertúlia amb els altres clients i repetir, el que fan es demanar, beure el tallat –posem pel cas– i sortir disparats a fumar a fora”, descrivia.

El Minairons està situat a Mata, al carrer de Sant Andreu. Ara la zona està en obres i fins que no acabin –d'aquí a un parell de mesos– no podran ampliar el negoci. Aleshores la vorera serà més ampla, i això permetrà que les taules no molestin els vianants.

LA XIFRA

20
euros
per metre quadrat i any és el que hauran de pagar els bars de Porqueres que vulguin ocupar la via pública.
Darrera actualització ( Dimecres, 10 d'agost del 2011 17:43 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter