transport
Suspenen la línia circular de Salt per la poca afluència de viatgers
L'ATM ha decidit deixar d'oferir el servei perquè no els és rendible
Fa un any es va reduir la freqüència i el recorregut per intentar reactivar-lo
L'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l'àrea de Girona ha decidit suspendre la línia L-C de Salt (coneguda com a línia circular) a causa de la poca afluència de viatgers. L'empresa no oferirà més el servei a partir de dilluns de la setmana vinent perquè la línia no els és rendible, segons han fet saber a l'Ajuntament.
Ja des dels inicis, la línia urbana ha tingut poca afluència de passatgers. Aquest fet ja va portar a que es reduís la freqüència ara fa just un any. Les mesures que es van prendre el setembre de l'any passat van ser reduir una parada (es va deixar en disset) i redissenyar també el recorregut. Es van suprimir les parades de la plaça del Veïnat, la travessera Santa Eugènia, la plaça Verdaguer i el passeig Marquès de Camps per una banda, i es va substituir la parada de l'avinguda de la Pau per una de nova al passeig Folch i Torres, davant de l'escola la Massana. A més es va fer arribar el bus fins al polígon de Torre Mirona i al de Montfullà amb la voluntat d'atraure els treballadors dels polígons com a potencials usuaris. Totes aquestes mesures no han dut, finalment, a reactivar el servei, que s'oferia de dilluns a divendres a partir de dos quarts de vuit del matí i acabava a les dues de la tarda. En contraposició a aquest baix ús de la línia, Salt compta amb les dues línies amb més usuaris de l'ATM a l'àrea de Girona. Són les que connecten Salt amb Girona pel carrer Major (l'L-3) i l'Espai Gironès (l'L-4). Segons dades de principis d'any de la companyia aquestes línies comptaven amb 1,1 milions d'usuari l'any, l'L-3, i 700.000 l'L-4.