Serveis

La xarxa ferroviària de rodalies ha registrat onze descarrilaments en un any

Un tren deixa inoperativa l'estació de França en sortir de la via

L'incident força a evacuar els passatgers d'un altre comboi aturat en un túnel proper

Un altre descarrilament va afectar ahir la xarxa de rodalies, en l'onzè incident d'aquest tipus que ha tingut lloc a la xarxa ferroviària de l'Estat a Catalunya en menys d'un any. Un tren de rodalies va sortir ahir al migdia de les vies del tren de rentat de l'estació de França per dirigir-se cap a l'andana de l'estació i els dos vagons posteriors del comboi van descarrilar, a un quart i mig d'una.

El descarrilament va danyar la infraestructura i el sistema d'electrificació, va deixar sense tensió la terminal i va causar l'aturada d'un tren que llavors circulava pel túnel que uneix les estacions de França i Passeig de Gràcia. Els 21 passatgers que viatjaven en el comboi aturat no van ser evacuats per personal de Renfe i no van rebre l'ajuda dels bombers fins una hora després a través de la sortida d'emergència situada a la cruïlla entre l'avinguda de la Diagonal i el carrer Marina. El descarrilament va deixar inoperativa fins avui l'estació de França; per aquest motiu, els combois de rodalies de la línia del Garraf van haver d'acabar el recorregut a Passeig de Gràcia i els regionals que circulen per aquesta línia provinents de les Terres de l'Ebre, Tarragona i Lleida van finalitzar la ruta a l'estació de Sants. La cinquantena de tècnics d'Adif i Renfe que durant tot el dia van intentar encarrilar els vagons preveien que el servei no es podria reprendre a l'estació de França fins aquest migdia.

Es tracta de l'onzè descarrilament des de l'abril a les vies que Adif gestiona a Catalunya. La majoria són atribuïbles a Adif o Renfe, ja sigui per falles de la infraestructura ferroviària o dels trens, ja sigui per errors humans. L'any passat se'n van registrar cinc en només un mes i des d'aleshores n'hi ha hagut aproximadament un cada dos mesos. Només en dos casos se sap que les causes van ser alienes al servei. Precisament el primer, el 16 de març, va ser causat per un despreniment de roques a Vacarisses com a conseqüència d'una pluja intensa. Quatre dies després, un rodalies va descarrilar a Sitges per la presència d'un ferro a les vies que es va atribuir a un acte vandàlic.

LES XIFRES

21
passatgers
es van haver d'evacuar ahir d'un tren que estava aturat en un túnel perquè havia quedat sense electricitat.
71%
dels accidents
ferroviaris estudiats pel Ministeri de Foment el 2010 es poden atribuir als operadors de la xarxa.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.