Serveis

infraestructures

El TAV té uns 3.000 viatgers diaris durant el primer mes

Des del 9 de gener han emprat el servei gairebé 90.000 passatgers que tenien com a destinació o origen les estacions de Figueres i Girona

Prop de 13.780 usuaris han anat o tornat a Madrid

La nova línia del TAV ha tingut diàriament uns 3.000 passatgers de mitjana que tenien com a destinació o punt d'origen les estacions de Figueres i de Girona, durant el primer mes de funcionament de la infraestructura. Així ho revelen les dades que va fer públiques ahir Renfe, en què assenyala que des del dia 9 de gener han emprat el nou servei prop de 90.000 persones des de les dues estacions gironines.

El servei més utilitzat pels usuaris durant el primer mes ha estat l'Avant, sigui des de Figueres o des de Girona per anar fins a Barcelona, trajecte que han fet 67.747 passatgers.

Les dades de Renfe indiquen que el trajecte entre Girona i Barcelona ha estat el més habitual en aquests primers 30 dies de servei, ja que l'han fet més de 41.900 viatgers.

El trajecte des de la capital altempordanesa fins a Barcelona ha tingut més de 21.130 passatgers des de la posada en marxa de la línia. Finalment, el trajecte des de Girona fins a Figueres l'han fet gairebé 2.700 viatgers.

Anada i tornada

Segons fonts de Renfe, els bitllets més utilitzats en el servei Avant fins a la capital catalana han estat els d'anada i tornada, que permeten tenir un descompte del 20% del preu original. Per contra, els abonaments que ofereix Renfe a la línia d'alta velocitat representen un 17% del total de bitllets.

Entre els abonaments destaca el que permet fer deu viatges en una setmana, per un preu que no arriba als 7 euros per trajecte, i que està pensat per als ciutadans que treballen a la capital catalana i van i vénen cada dia.

Molts cap a Madrid

La comoditat que comporta el servei del TAV per anar fins a Madrid, tenint en compte que l'aeroport no ofereix ara l'enllaç amb la capital espanyola, ha fet que durant aquest primer mes un total de 13.780 passatgers hagin fet el trajecte des de les estacions gironines fins a Madrid.

El trajecte de Girona a la capital de l'Estat ha tingut des de la seva posada en marxa 10.236 usuaris, mentre que 3.544 tenien la mateixa destinació però han sortit des de Figueres.

Segons Renfe, els TAV en aquest primer mes han evitat la circulació de més de 37.600 cotxes o més de 1.350 busos en el cas dels usuaris del servei Avant, i més de 140 avions o 422 autobusos en les destinacions més llargues del TAV.

LA XIFRA

41.919
passatgers
han utilitzat el servei Avant per anar o tornar des de Girona i Figueres fins a Barcelona.

LA DATA

09.01.13
Va ser el dia
que van començar a circular els combois comercials per la nova línia del TAV.

A l'abril es podrà anar a París sense canviar de tren

L'Estat calcula que a l'abril ja es podrà anar de Barcelona o Girona a París sense haver de canviar de tren a Figueres-Vilafant com passa ara. Falta l'acord entre Renfe i l'SNCF per marcar el servei.

Simulacre d'accident de matinada a l'interior del túnel del Pertús

La nit d'avui a demà la Delegació del Govern a Catalunya i la direcció general de Protecció Civil de la Generalitat han programat un simulacre d'accident ferroviari a l'interior del túnel del Pertús. Hi participaran més de 100 figurants i unes 300 persones si s'hi sumen els cossos d'emergència. Se simularà un descarrilament a 600 metres de la boca sud del túnel i ha de servir per posar a prova l'organització i coordinació de tots els serveis de socors.

Preus de 44,95 per anar fins a Madrid amb les noves tarifes

L'Estat va anunciar descomptes en els bitllets de les línies del TAV per fomentar l'ocupació. La tarifa promocional per als primers tres mesos permetia comprar bitllets a 37,90 euros per anar de Girona a Madrid. Ara, amb les noves tarifes, el bitllet més barat en classe turista és de 44,95 euros, mentre que el més car en aquesta categoria és de 112,40 euros, però es tracta d'un bitllet flexible que permet canvis. A preferent el bitllet més barat val 75,75.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.