Serveis

serveis

Alerten d'inspeccions de l'aigua fraudulentes a Blanes i Lloret de Mar

Les empreses concessionàries de les dues ciutats avisen que fan servir els seus noms per entrar als habitatges i fer anàlisis falses per vendre filtres

Aigües de Blanes i Aqualia, les empreses concessionàries de l'aigua a Blanes i Lloret de Mar, respectivament, han alertat de presumptes estafes relacionades amb inspeccions fraudulentes del subministrament del servei.

En el cas de Blanes, s'han detectat inspeccions d'empreses que fan servir un nom semblant al d'Aigües de Blanes. Aquests inspectors fan una presumpta anàlisi de l'aigua de l'habitatge i miren de convèncer l'usuari que l'aigua no reuneix les garanties de qualitat i potabilitat que preveu la llei. I seguidament miren de vendre equips i productes de filtratge a l'usuari. “Aquesta és una pràctica impròpia del procediment d'un servei públic i que obeeix exclusivament a interessos comercials”, va assegurar a través d'un comunicat Aigües de Blanes SA –formada en un 51% per l'Ajuntament de Blanes i en un 49% per l'empresa Girona SA–. Aquesta empresa va qualificar “d'informació poc veraç” les anàlisis que estan fent els impostors, a qui va acusar de fer una “pràctica poc ètica”. Va qualificar de “gran qualitat” l'aigua que subministra el servei municipal. Almenys una cinquantena de veïns han trucat a organismes municipals per denunciar aquestes inspeccions.

El cas de Lloret de Mar és semblant. Aqualia, empresa concessionària de la gestió integral de l'aigua a aquesta ciutat, va alertar que havien detectat els darrers dies que clients de la ciutat havien rebut trucades en què una empresa demanava la concertació d'una visita als domicilis per tal d'oferir mecanismes de filtratge de l'aigua per a les aixetes.

Les trucades es farien falsament en nom d'Aqualia i del Servei Municipal d'Aigües. Aqualia va qualificar aquestes accions de “fraudulentes” i va dir que constitueixen “un il·lícit penal”. Van alertar que les anàlisis de l'aigua autèntiques no es fan en cap cas des de l'interior dels habitatges. “Aqualia vol transmetre la confiança en la qualitat de l'aigua distribuïda a la ciutat”, van assegurar en un comunicat. I com a prova, es van remetre als bons resultats de les analítiques efectuades.

LA XIFRA

50
persones
han trucat a l'Ajuntament de Blanes per preguntar sobre les inspeccions d'Aigües de Blanes.

Atenció telefònica als usuaris

Tant Aigües de Blanes com Aqualia han posat a disposició dels respectius usuaris números de telèfon per resoldre qualsevol dubte sobre aquesta presumpta estafa i atendre els clients en qualsevol altra qüestió. En el cas de Blanes, el telèfon és el 972 331 203, i en el de Lloret, el 900 81 4 0 81 –aquest darrer disponible les 24 hores del dia els 365 dies de l'any–. Les dues empreses han emès comunicats en què neguen la seva relació amb les inspeccions i asseguren que la qualitat de l'aigua a les dues ciutats és bona. Aigües de Blanes també ha penjat el comunicat al seu web. L'objectiu és fer arribar al màxim nombre de gent la informació per evitar les estafes, però també perquè aquests falsos inspectors no puguin entrar a casa dels ciutadans i es pugin evitar danys més grans.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.