Serveis

infraestructures

El TAV ha evitat l'emissió de més de divuit mil tones de CO2 a la demarcació

El responsable de l'alta velocitat a Catalunya assegura que, amb el TAV i l'Avant a les comarques de Girona, la gent deixa el cotxe i aposta pel tren

L'entrada en servei de l'alta velocitat a les comarques de Girona ha suposat que s'hagin deixat d'emetre divuit mil tones de CO2 a l'atmosfera. Aquesta reducció de les emissions s'explica pel fet que molts usuaris que utilitzaven el seu vehicle per desplaçar-se a Barcelona des de Girona o Figueres han optat per l'alta velocitat.

Segons el responsable del TAV a Catalunya, Fèlix Martín, que ahir va fer una conferència a l'Espai Armengol de Vilajuïga, els 320.500 usuaris que han utilitzat el TAV en l'últim any equivaldrien a 2.100 avions i 60.000 autobusos; en el cas de l'Avant, el milió de passatgers que n'han fet ús han estalviat 260.000 desplaçaments en cotxe. Amb aquestes xifres a la mà, Martín assegura que un dels grans reptes que ha aconseguit l'alta velocitat a la demarcació és que la gent que es desplaça des de Girona o Figueres fins a Barcelona “aposti pel tren i deixi el cotxe a casa”.

Pel responsable del TAV, es tracta d'un “èxit rotund” perquè “pràcticament el cent per cent” dels usuaris que utilitzen l'alta velocitat per anar a la capital catalana “vénen del vehicle particular”.

En aquest sentit, Martín recorda que el nombre d'usuaris que utilitzaven el tren convencional i s'han passat al TAV ha estat mínim. També hi afegeix que el canvi ha significat més comoditat i seguretat per als usuaris, i alhora una reducció dels problemes de trànsit als accessos de Barcelona.

LA FRASE

Hem aconseguit que la gent deixi el cotxe i aposti pel tren per anar a Barcelona des de Figueres i Girona
Fèlix Martín
responsable de l'alta velocitat a Catalunya

LA XIFRA

320.500
usuaris
han fet servir el TAV l'últim any, que equivaldrien a 2.100 avions i 60.000 autobusos.

Incidència en el turisme

En el cas del servei Avant, el gruix de viatgers són els que l'utilitzen per anar a treballar o estudiar; en canvi, pel que fa al TAV, hi té una important incidència el turisme, perquè un 30% dels seus usuaris l'agafen en temps d'oci. En aquest sentit, Fèlix Martín explica que un dels objectius és potenciar aquest aspecte “en col·laboració amb el territori”. La col·laboració s'hauria de traduir en un increment dels paquets turístics comercialitzats per Renfe, per oferir als clients el bitllet de tren i una oferta de serveis com ara hotels, museus i transports complementaris.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia