Serveis

El bus exprés Blanes-Lloret i el Girona-Palamós, al 2015

El govern, que valora positivament el primer bus exprés gironí entre Girona i Olot estrenat al juliol passat, preveu estrenar aquestes dues línies al segon semestre de l'any que ve

El govern ha previst estrenar, al segon semestre del 2015, dues línies més de bus exprés a les comarques gironines: la que cobreix la ruta entre Girona i Palamós, a càrrec de Sarfa, i la d'entre Blanes i Lloret de Mar, a càrrec de Pujol. Després de l'estrena, l'1 de juliol passat, de la primera línia de bus exprés a la demarcació, la que fa Teisa entre Girona i Olot, l'any vinent la Generalitat continuarà el desplegament de la xarxa prevista a les comarques gironines, que inclou un total de set rutes. El govern fa una valoració positiva dels primers mesos de funcionament del bus exprés Girona-Olot, que fins ara ha transportat una mitjana de 4.000 viatgers diaris. Cal destacar que aquesta tardor han millorat les xifres (a l'octubre va arribar a un màxim de 5.165 passatgers), després d'unes xifres discretes durant l'estiu (3.325 passatgers al juliol i 2.554 a l'agost).

En la xarxa de busos exprés de la Generalitat, que va estrenar les primeres línies a final del 2012, es preveuen un total de 40 línies a Catalunya –les que el 2011 van portar més passatgers–: dinou a la demarcació de Barcelona i set a cadascuna de les altres tres demarcacions. En el cas de Girona, a part del Girona-Olot, ja operatiu, i de les dues previstes per l'any que ve –la de Girona a Palamós i la de Blanes a Lloret–, es deixen per a més endavant les altres quatre rutes previstes: la Girona-Lloret (prevista per al 2014, però que s'ha endarrerit), la Figueres-Roses, la Girona-Santa Coloma de Farners i la Girona-Torroella de Montgrí-l'Estartit.

Avantatges del servei

La principal característica del servei de bus exprés és, com el seu nom indica, la velocitat comercial alta; és a dir, trajectes de menys durada. Això s'aconsegueix amb poques parades i usant els carrils de bus, i sobretot gràcies a la prioritat semafòrica bàsicament en els accessos a les ciutats: quan el bus s'acosta, el semàfor es posa verd. L'altre gran tret és que els vehicles que s'utilitzen –un terç del cost dels quals assumeix la Generalitat (la resta, l'operador)– són d'última generació, poc contaminants i amb altres prestacions. A més de millores en la comoditat i l'accessibilitat, disposen, per exemple, de Wi-Fi. Altres característiques són unes parades funcionals i ben equipades amb informació a temps real, i una bona freqüència en hores punta.

LA XIFRA

7
línies
de bus exprés són les que està previst que despleguin a Girona. El 2015 volen llançar la segona i la tercera.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia