Mig milió d'euros per ampliar la seu del Consell de la Selva
L'ens supracomarcal destina el benefici de la liquidació de GRS a fer despatxos i un passadís exterior a l'aparcament
Balliu diu que integrar serveis ajudarà a estalviar i a millorar la gestió
El Consell Comarcal de la Selva ampliarà les instal·lacions aquest any i preveu destinar mig milió a fer-ho. El president del Consell, Salvador Balliu (CiU), va explicar ahir que l'ens havia obtingut un benefici de 600.000 euros de la liquidació de GRS, l'antiga gestora dels tributs. Mig milió d'aquests diners seran per a l'ampliació de la seu del Consell, al passeig de Sant Salvador.
En un cafè restaurant de Santa Coloma, Balliu va fer balanç ahir del 2014 al costat del vicepresident de l'ens, Martí Nogué (PSC). Balliu, president de l'ens des del març del 2013, va presumir del bon estat dels comptes de l'ens, que permet fer obres a la seu. Segons els plànols fets per personal de l'ens, l'ampliació inclourà la construcció d'un passadís exterior (amb despatxos) al davant de la façana principal que connectarà amb l'oficina de serveis socials.
Llicència d'obres
Perquè l'ampliació del Consell comenci, cal la llicència d'obres de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners, administració amb la qual el Consell negocia, va indicar Balliu. L'ampliació significarà la desaparició del pàrquing del davant [vegeu imatge] i la creació d'una plaça.
La previsió dels responsables del Consell és que el personal de l'oficina de recaptació, que ara és en un edifici molt proper a la seu central, es desplaci a la finca del passeig de Sant Salvador. A més, el personal del dissolt Consorci de Benestar Social, que treballa en un pis llogat a la plaça Farners, anirà allà on són ara els empleats de recaptació. Quan s'acabi l'ampliació, tot el personal serà allà mateix. “Integrar serveis farà millorar la gestió i estalviar diners.”
Balliu diu que la gestió dels tributs ha millorat sense GRS, de la qual el Consell va assumir el personal fa dos anys. La incorporació efectiva d'antics empleats de l'empresa al Consell s'està fent i el seu personal és ara interí. El mateix passarà amb la quarantena d'empleats del Consorci de Benestar Social, que ara depenen directament del Consell.
Bestretes als consistoris
Balliu i Nogué també van explicar que el Consell ha reduït les taxes que li paguen els 26 ajuntaments que li tenen delegada la gestió dels tributs. “Els donem un servei excel·lent”, va afirmar Balliu. Gràcies a un crèdit d'11 milions, el Consell n'ha pogut avançar 24,8 perquè els ajuntaments puguin complir els seus compromisos.