El desmuntatge de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt de Mataró continua acumulant entrebancs. Aquest cop són els propietaris dels locals, empreses i pisos situats a la ronda Barceló, un espai pendent de desenvolupar urbanísticament, que hauran de pagar l'operació de trasllat. Els afectats asseguren que «ni és viable la urbanització de la zona, ni la construcció dels 500 pisos previstos» i per tant, consideren «il·legal i desproporcionat» que se'ls obligui a assumir el cost de trossejar la nau.
Des que saben que tard o d'hora hauran de pagar el desmuntatge i traslladat de Can Fàbregas i de Caralt que l'Associació d'Afectats de la Ronda Barceló està en peu de guerra contra l'Ajuntament de Mataró. Denuncien que amb la situació actual del negoci immobiliari, ni poden urbanitzar la zona, ni construir els habitatges, ni molt menys assumir les feines de trossejar Can Fàbregas. «I més quan s'estan portant a terme com a conseqüència dels errors de l'Ajuntament en la catalogació, i descatalogació posterior, de manera indeguda», apunten. En aquest cas, l'entitat, que està estudiant interposar un contenciós administratiu, creu que si algú ha de pagar aquestes obres –valorades en 1,4 milions d'euros– hauria de ser el propietari de la parcel·la de la nau industrial, per tant l'empresa municipal Pumsa. A més, suggereixen que l'Ajuntament faci ús, en aquesta actuació, dels diners que El Corte Inglés va aportar perquè es destinessin al manteniment del patrimoni arquitectònic.
El regidor d'Urbanisme, Ramon Bassas (PSC), va recordar ahir als propietaris que les despeses d'urbanització de tots els sectors inclouen indemnitzacions, però també el desmuntatge de totes les estructures existents i que en aquest cas, com que es tracta d'un bé catalogat, s'ha de tractar com a tal. «Això ho sabien des del primer moment i, per tant, s'ha de respectar», va afegir-hi Bassas, que també va assenyalar que en aquest sector de creixement ja s'han fet prou rebaixes quant a les càrregues que els propietaris i promotors immobiliaris havien d'assumir amb l'objectiu de fer viable i rendible el projecte.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.