Dimarts, 22 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Urbanisme
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'Ajuntament atura un hotel al Gòtic perquè les llicències li han caducat

El consistori al·lega que Catalònia Hotels no ha complert la condició de reallotjar l'últim llogater

La façana central del carrer Magdalenes, on Catalònia Hotels volia obrir un nou hotel. / Foto: ANDREU PUIG.

L'hotel que Catalònia Hotels volia fer al barri Gòtic quedarà en un no res. L'Ajuntament de Barcelona l'ha aturat perquè les llicències de què disposava la cadena –la d'obres, la d'activitat i la mediambiental– han caducat. El motiu de la caducitat era que incomplien un element central de les condicions per aplicar-les: encara hi vivia un llogater. «Les tres llicències deixen molt clar que l'immoble ha d'estar lliure de llogaters», ha assegurat a aquest diari la regidora de Ciutat Vella, Itziar González. Aquest és l'argument jurídic de què es val el districte per revocar les llicències i barrar l'obertura d'un nou establiment hoteler.

Des del març d'aquest any el districte de Ciutat Vella aplica una moratòria que prohibeix l'obertura de més hotels fins que acabi la revisió del pla d'usos. L'hotel que volia fer Catalònia Hotels als números 13 i 15 del carrer Magdalenes, en ple barri Gòtic, quedava fora d'aquesta moratòria, ja que la sol·licitud de les llicències –feta el 2004– era anterior a la revisió del pla d'usos i fins i tot al pla d'usos ara vigent. Segons el districte, el novembre del 2007 Catalònia Hotels obté les llicències necessàries per començar l'hotel –d'obres, mediambiental i d'activitat– i a principis del 2008 inicia les obres d'enderroc –només ha de mantenir la façana– sense complir una condició indispensable per a l'aplicació de les llicències: que no hi hagi cap llogater vivint-hi. Aleshores, i encara ara, hi viu un veí, que hi és des del 1950.

Davant l'avís d'inici d'obres que fan els veïns, el districte fa aturar «de manera immediata» les obres. Segons la regidora González, en la inspecció es detecten altres «deficiències»: no hi havia direcció d'obra, «supervisió tècnica» ni prou mesures de seguretat per l'enderroc. Amb tot, el temps corre i «l'empresa no resolt el defecte en l'execució de la llicència», que és, precisa González, la presència encara d'un llogater a l'immoble. I això acaba portant a la revocació de les llicències perquè ha expirat el termini legal per dur-les a terme. El districte va notificar la setmana passada aquesta decisió a Catalònia Hotels, que ara pot presentar-hi al·legacions. «El motiu de caducitat de la llicència és un important incompliment de les condicions de la mateixa llicència», subratlla la regidora. «En sol·licitar la llicència no havien solucionat del tot la permanència d'ocupants a l'edifici», els recorda. González també apunta que des que Catalònia Hotels va sol·licitar les llicències fins ara «el marc legal jurídic ha canviat». Així, l'actual pla d'usos, ara en procés de revisió, no permetria l'obertura d'aquest establiment, ja que prohibeix explícitament fer un hotel en un immoble on hi hagi hagut veïns vivint almenys des del 2002. Quin futur pot tenir ara aquest immoble? Fer-hi pisos, respon la regidora. És a dir, habilitar l'immoble per a l'ús que sempre ha tingut.

Immoble ocupat

A banda del llogater que es manté a l'immoble, des del 2006 l'edifici està ocupat per esquàters, que hi van crear l'espai social Magdalenes. Els membres del col·lectiu han posat en nombroses ocasions el crit al cel per l'hotel que hi volia fer Catalònia Hotels, a qui han arribat a acusar d'assetjament immobiliari contra els veïns. Recentment, van fer un manifest que, amb el suport d'un bon grapat d'associacions de veïns de Ciutat Vella, reclamaven la revocació de la llicència a la cadena hotelera. Fa un parell de setmanes aquest espai social va rebre una ordre de desallotjament de l'immoble, que havia demanat Catalònia Hotels com a propietari. Davant aquesta situació, González ofereix a l'espai social que se sumi al local que el districte ja tenia previst habilitar per al conjunt d'entitats del Gòtic.

Darrera actualització ( Dimarts, 1 de desembre del 2009 19:58 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

COMERCIAL/PROMOTOR

21/05/12 19:18 - BARCELONA

BARCELONA

IFD FORMACION

21/05/12 18:49 -

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter