Dimarts, 22 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Urbanisme
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La nova plaça de Joaquim Folguera tindrà arbres, però no els vells lledoners que reclamaven els veïns

Dels 29 exemplars només se'n trasplanten nou a altres punts de Barcelona

Esrar actual de la plaça Joaquim Folguera. Foto: GABRIEL MASSANA.

Les demandes veïnals no han aconseguit que els vells lledoners es quedin a la plaça de Joaquim Folguera, al barri de Sant Gervasi-la Bonanova. L'avanç de les obres de la línia 9 obliguen a treure els arbres de la plaça. Un estudi de la Generalitat diu que dels 29 exemplars només se'n poden salvar nou, que s'hauran de replantar en altres punts de la ciutat. Tanmateix, un cop acabades les obres del metro, l'Ajuntament s'ha compromès a plantar arbres nous a la plaça de Joaquim Folguera.

Quan acabin les obres de la línia 9 del metro, la plaça de Joaquim Folguera tindrà arbres, però no seran els vells lledoners que els veïns volien salvar. Segons un estudi fet pel govern, dels 29 exemplars que tenien entre 40 i 70 anys, només se'n poden salvar nou. La majoria no es poden trasplantar perquè estan sobre l'estructura de l'estació o estan malalts. Els pocs arbres sans no retornaran a la plaça de Joaquim Folguera sinó que es trasplantaran a altres punts de la ciutat –vuit exemplars aniran a la plaça de Narcisa Freixas, que és al barri del Putxet, i l'altre encara s'ha de decidir on es trasplantarà.

L'Ajuntament de Barcelona s'ha compromès que quan acabin les obres de la línia 9 plantarà arbrat nou a la plaça «amb exemplars de diverses espècies que inclouran lledoners amb l'objectiu que l'entorn recuperi una bona imatge pel que fa a l'arbrat». Per aconseguir que els arbres que es plantin no siguin petits, el consistori i la Generalitat han arribat a un acord amb vivers de producció per reservar aquests exemplars. L'Ajuntament preveu que aquests arbres arrelin perquè, a més del metre i mig de terres que hi ha per sobre la llosa de l'estació, s'hi afegirà un gruix de 90 centímetres més per facilitar el creixement dels exemplars.

D'altra banda, la nova plaça de Joaquim Folguera s'urbanitzarà per facilitar els recorreguts dels vianants, que ara són poc fluids. També recuperarà els dos elements escultòrics que sempre ha tingut.

Darrera actualització ( Dissabte, 20 de febrer del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

COMERCIAL/PROMOTOR

21/05/12 19:18 - BARCELONA

BARCELONA

IFD FORMACION

21/05/12 18:49 -

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter