Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Urbanisme
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Tarragona ja és propietària de l'edifici del Banc d'Espanya i espera reobrir-lo el 2011

L'Ajuntament, que a canvi ha donat al govern estatal un solar a Joan XXIII, dedicarà tot l'immoble a serveis de tipus turístic

L'Ajuntament de Tarragona ja és el propietari oficial de l'edifici que el Banc d'Espanya ocupava a la rambla Nova. La subdelegada del govern de l'Estat, Teresa Pallarès, i l'alcalde tarragoní, Josep Fèlix Ballesteros, van escenificar ahir el canvi de titularitat de la construcció, on el consistori espera començar a treballar-hi enguany per tal de tenir rehabilitada, abans de la primavera de l'any vinent, la planta baixa. Aquest espai es convertirà en el «punt d'inflexió», segons Ballesteros, de l'oferta turística de la ciutat, ja que centralitzarà l'atenció als visitants i la informació sobre la Tàrraco romana. Com a compensació, el govern estatal construirà un edifici per a diferents serveis al voltant de l'hospital Joan XXIII i, mentrestant, ocuparà l'antiga biblioteca de la Facultat de Lletres.

Després d'anys de reclamacions i moltes negociacions, l'edifici del Banc d'Espanya forma part des d'ahir del patrimoni municipal de Tarragona. Amb aquest pas, que els representants del govern estatal i de l'executiu local van escenificar a l'interior de la construcció, s'inicia el procés per convertir-lo en un centre de recepció de turistes i d'interpretació de la Tàrraco romana, un objectiu que, segons l'alcalde tarragoní, permetrà que l'oferta turística de la ciutat faci un salt cap al «segle XXI». De moment, el consistori no tan sols té ja les claus de l'edifici, sinó que, dins de l'acord amb el govern estatal, ha adquirit també el projecte original de rehabilitació de l'edifici –on la subdelegació volia traslladar-hi alguns dels seus serveis–, fet pel qual podrà posar en marxa de manera immediata el procés de licitació de la primera part de la rehabilitació, que afectarà la planta baixa. Aquesta primera actuació, que tindrà un pressupost d'1,2 milions, podria estar completada la primavera de l'any vinent.

Quedarà pendent, però, l'adequació total de l'espai, que l'alcalde va destacar que tindrà un paper important per «dinamitzar» el centre de la ciutat i informar també la ciutadania local. També caldrà veure el futur concret de la resta de l'edifici –les cambres de les plantes superiors i l'antiga cambra cuirassada del soterrani–, tot i que el tinent d'alcalde de Promoció Econòmica, Sergi de los Rios, ja va avançar que s'hi instal·laran serveis «relacionats amb el turisme». A tot l'edifici s'haurà de respectar tant l'estructura exterior com la interior, que està protegida.

Trasllat d'estrangeria

El canvi de titular de l'edifici del Banc d'Espanya no és pas una cessió gratuïta –la naturalesa mercantil de l'antiga propietària, l'empresa estatal Segipsa, ho impedia–, sinó un acord de permuta en què l'Ajuntament paga l'adquisició amb la cessió d'un solar municipal de 3.962 m² edificables a l'entorn de l'hospital Joan XXIII, i on la Subdelegació del Govern es posarà a treballar en els pròxims mesos per construir-hi un edifici que sigui seu dels serveis que, inicialment, havien d'instal·lar-se a l'històric edifici de la rambla Nova.

Mentrestant, l'oficina d'estrangeria es traslladarà temporalment a la biblioteca de l'antiga Facultat de Lletres, a la plaça Imperial Tàrraco, i el mateix consistori s'encarregarà d'adaptar-la perquè s'hi instal·li aquest servei del govern estatal. La subdelegada a Tarragona ja va avançar ahir que, mentre s'ocupi aquest espai, s'intentarà obrir-lo també als ciutadans de Tarragona amb diferents activitats d'oci i cultura.

«És una permuta, no una cessió»

ò.p.j

CiU i el PP van criticar ahir l'operació de l'Ajuntament amb el Banc d'Espanya perquè ha estat a canvi d'una contraprestació. «És una bona notícia per a Tarragona, però no és acceptable que l'Estat no ens pugui donar res, com sí que va fer a Reus i a Tortosa», va dir el portaveu convergent, Joan Aregio, que va criticar l'equip de govern perquè «no sap negociar, i pagant sant Pere canta».

En la mateixa línia es va expressar el portaveu popular, Alejandro Fernández: «Presentar una permuta com una cessió s'apropa bastant a la mentida», va deixar anar, i va criticar: «No entenem el motiu de tanta fanfàrria.» Fernández, que va recordar que a Reus l'Ajuntament fins i tot va rebre una suma econòmica per poder fer obres al Banc d'Espanya rebut allà, es pregunta «per què Tarragona no rep el mateix tracte», i va lamentar que, a més, l'Ajuntament hagi d'assumir la remodelació d'un espai provisional per a l'Estat a l'antiga Facultat de Lletres. El PP, que malgrat tot ho veu positiu, dubta del projecte del centre d'interpretació turística previst a l'edifici, i reitera l'aposta de fer-hi «una biblioteca de zona».

Darrera actualització ( Dimarts, 30 de març del 2010 00:02 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook