La comissió d'Urbanisme de Catalunya va aprovar inicialment divendres el pla director urbanístic d'infraestructures viàries, ferroviàries i logístiques del Penedès, i va fer així un pas més en la tramitació prèvia del polèmic Logis, que impulsa entre Banyeres i l'Arboç. El pla, que ara surt a informació pública per rebre al·legacions d'institucions i particulars, ordena el sector en termes urbanístics i de mobilitat, i protegeix unes 125 hectàrees més. La previsió del govern és que el polígon estigui llest el 2015.
Després de restar encallat per l'estira-i-arronsa amb el Departament de Medi Ambient, el govern ha fet el primer pas per aprovar el planejament urbanístic que acabarà amb la creació d'un gran polígon logístic al Baix Penedès, l'anterior CIM (centre integral de mercaderies) ara anomenat centre intermodal del Penedès, o Logis. L'àmbit objecte d'ordenació és de 404,5 hectàrees entre els termes de l'Arboç, Banyeres, Sant Jaume dels Domenys i Castellet i la Gornal (a l'Alt Penedès), de les quals 177 seran per a activitats econòmiques pròpiament dites, sigui per a naus logístiques (69 hectàrees), zones verdes (37), xarxa viària interna (18), indústria neta (16) i serveis propis (5,8). Uns 40.000 m² més es reserven per a equipaments, destinats a rebre activitats formatives i de recerca relacionades amb la logística. A més, el pla amplia en unes 125 hectàrees els terrenys catalogats com a espais oberts amb un règim de protecció especial –és a dir, no urbanitzables–, sobretot vora el turó del Papiol i la riera de Marmellar.
En una primera ordenació (vegeu el gràfic), a més, 27 hectàrees són per a activitats intermodals amb accés ferroviari directe, ja que s'hi construirà una terminal de mercaderies de 550 metres de llarg –ampliables a 750–, que estarà connectada d'entrada a la via convencional d'ample ibèric, i en un futur a la línia d'ample europeu entre el port de Tarragona i Castellbisbal. Tal com ja s'havia avançat, també es construiran nous accessos a l'autopista AP-7 i a la futura autovia A-7, així com un vial de connexió entre ambdues que serà objecte d'un pla especial específic per garantir l'aïllament visual i acústic respecte del nucli de Banyeres, que suposarà la previsible creació d'un parc en paral·lel, segons les recomanacions de l'estudi paisatgístic propi que ha fet la UPC. Les obres del nou polígon, que tindrà mecanismes d'estalvi i reutilització d'aigua, i instal·lacions de plaques solars, podrien començar el 2013, amb un termini d'execució d'uns dos anys.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.