Sarrià Sant Gervasi ha repartit els 24,3 milions d'euros provinents del fons estatal d'inversió local entre els sis barris del districte. Prop de la meitat dels recursos, 10,3 milions, es destinaran a fer manteniment de la via pública i a urbanitzar alguns carrers repartits per Sarrià, Sant Gervasi-la Bonanova; Sant Gervasi-Galvany, El Putget i Farró, les Tres Torres, i Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes. Dins aquesta partida s'inclou també el soterrament de 3.350 metres lineals de cable elèctric que, a banda de millorar l'impacte visual, dotaran el districte de més seguretat en zones com ara Collserola on el cablejat no va sota terra. Els diners del pla de Zapatero «esquitxaran tots els barris buscant l'equilibri territorial», explica el gerent del districte, Albert Duran.
Els diners del fons d'inversió local arribaran allà on no ho van fer els recursos del pla de manteniment integral (PMI) o els del pla d'actuació del districte (PAD), explicava el gerent del districte, Albert Duran. La inversió del pla de Zapatero s'aprofitarà per tirar endavant alguns projectes que tot i ser necessaris no s'havien planificat perquè els pressupostos no donaven més de si. Acabaran, per exemple, el manteniment dels trams pendents dels carrers Plató, Arimón, Sant Marius i Nena Casas.
Els 23,4 milions d'euros del fons estatal d'inversió local, que ascendeixen fins als 27 milions si s'inclouen també les millores en mobilitat, es «repartiran equitativament entre tots els barris» de Sarrià-Sant Gervasi, assegurava Duran. De fet, les obres de manteniment de la via pública i les urbanitzacions d'alguns carrers esquitxaran els sis barris del districte: Sarrià, Sant Gervasi-la Bonanova; Sant Gervasi-Galvany, el Putget i Farró, les Tres Torres, i Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes.
S'urbanitzaran una desena de carrers com el de Cardenal Sentmenat (al barri de Sarrià) on conflueixen tres obres diferents: BSM està acabant un pàrquing de 253 places, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està modificant la sortida de l'estació de Sarrià i Gisa està acabant els dos edificis d'oficines. L'actuació al carrer Sentmenat permetrà que en un futur aquesta via comuniqui amb el carrer Vergós. Amb el pla de Zapatero es reurbanitzarà el carrer Modolell, un eix molt important del barri de Sant Gervasi-Galvany. També se suprimiran les barreres arquitectòniques de les places de Pep Ventura i Vallvidrera i els carrers dels Reis Catòlics (al barri de Vallvidrera). Fins i tot, s'ha aprofitat l'aportació de diners del fons d'inversió local per fer actuacions molt puntuals, com ara millorar l'accessibilitat de la Baixada de Blanes, que beneficiarà els veïns dels pocs edificis que hi ha en aquest carrer ja que podran entrar i sortir de casa seva sense haver de superar cap obstacle.
Soterrament del cablejat
Entre les més de trenta actuacions que es faran a Sarrià-Sant Gervasi gràcies el pla de Zapatero, el districte destaca el soterrament d'aproximadament 3.350 metres lineals de cable elèctric. Puntualitzaven que el fons estatal no té cap partida específica per soterrar la xarxa elèctrica. Aprofitaran la urbanització dels carrers que també preveu el soterrament de serveis «per deixar els tubs col·locats perquè les companyies els puguin utilitzar quan ho creguin oportú». D'aquesta manera, el districte no obliga a les empreses d'electricitat a fer una inversió que potser ara no tenien prevista, però quan vulguin aprofitar aquesta infraestructura ja no hauran de tornar a aixecar el carrer tornant a causar molèsties als veïns. El pressupost per tirar endavant aquesta actuació és de 972.000 euros. Malgrat que no és una de les partides més elevades, portarà avantatges importants: incrementarà la seguretat del districte en disminuir, per exemple, el risc d'incendis en zones forestals com a Collserola i se solucionarà també l'impacte visual que té el cablejat aeri. L'execució d'aquestes obres depèn de la regidoria de Medi Ambient.
La inversió més gran
El pessic més important del pressupost que el pla de Zapatero destina a Sarrià-Sant Gervasi se l'emportarà el parc del Tibidabo. En total són 8,6 milions d'euros per unes obres que executarà el Parc d'Atraccions del Tibidabo SA. Aquesta partida pressupostària inclou adequar el passeig del Cim del Tibidabo (900.000 euros), fer les obres de manteniment del mirador del Tibidabo (465.000 euros), millorar la xarxa d'enllumenat de la zona (1,1 milions d'euros), rehabilitar l'edifici cultural i millorar el vial CIM del Tibidabo (4,4 milions d'euros) per tal d'adequar els accessos per als veïns d'aquesta zona de la ciutat.




































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.