Dimarts, 22 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Urbanisme
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
gavà

El pla de Ponent arrenca sense la participació dels promotors privats

El primer barri que es construirà tindrà de moment 153 pisos de protecció oficial

Les immobiliàries no han pogut pagar el cost de la urbanització

En segon terme, la zona on es construirà el projecte urbanístic. Foto: JUANMA RAMOS.

Arrenca l'ambiciós i controvertit projecte urbanístic del pla de Ponent, que preveu la construcció de prop de cinc mil pisos en 200 hectàrees de Gavà, però ho fa només amb la participació del sector públic, ja que els promotors privats estan ofegats per la crisi. Tant que no han pogut fer front a les despeses d'urbanització del barri –pas previ a la construcció dels pisos, ja que s'ha d'instal·lar primer el clavegueram i altres serveis i adequar els carrers–, de manera que l'Ajuntament ha hagut d'executar els avals que les immobiliàries havien presentat com a garantia d'aquestes obres. L'alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, va presentar ahir el projecte arquitectònic de la primera promoció d'habitatges públics, que es construirà al futur barri de Can Ribes, als terrenys que ocupava l'antic parc dels Bombers. En les setmanes vinents començaran les obres per urbanitzar Can Ribes, un dels quatre barris en què s'ha dividit el pla de Ponent. Aquest es completa amb el barri de Ca n'Horta, amb el dels Canyars Sud i el dels Canyars Nord.

L'alcalde va assegurar ahir que “aquest projecte significa l'inici de la configuració d'un nou barri a la ciutat i l'inici d'una transformació que es basa en la sostenibilitat, la dinamització de l'economia i la urbanització del sector”, i es va mostrar optimista amb el futur del pla, tot i les dificultats econòmiques. La seva posició contrasta amb la de la portaveu d'ERC, Marta Jiménez, que va assenyalar que “els privats no volen intervenir-hi perquè els falta liquiditat econòmica, i la prova és que l'Ajuntament ha hagut d'executar els avals”. Segons la regidora d'ERC, partit que s'ha mostrat sempre contrari al pla de Ponent perquè el veu com una agressió al medi ambient, el govern municipal no es pot fer enrere “perquè han de tenir alguna cosa per inaugurar abans de les eleccions”. Els republicans defensen la construcció de pisos públics però critiquen que entre els 153 de Can Ribes no n'hi hagi cap de lloguer, i ho fan pels problemes que moltes famílies tenen per aconseguir una hipoteca.

LA FRASE

Els promotors privats no volen intervenir-hi perquè els falta liquiditat econòmica
Marta Jiménez
portaveu d'erc a l'ajuntament de gavà
Darrera actualització ( Divendres, 29 d'octubre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

COMERCIAL/PROMOTOR

21/05/12 19:18 - BARCELONA

BARCELONA

IFD FORMACION

21/05/12 18:49 -

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter