Dimarts, 22 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Urbanisme
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
urbanisme

Un veí de Caldes documenta 1.037 errors en el POUM

Albert Vilà va presentar ahir un escrit a les dependències municipals on es detallen errors que afecten les zones d'ensenyament i sanitat, errors cadastrals en les fitxes de béns protegits, etc.

El veí de Caldes, Albert Vilà, ahir davant l'Ajuntament amb un dels documents que denuncien irregularitats en el POUM. Foto: J.M.S.

Després de deu anys de treball, la comissió d'Urbanisme de Girona va denegar al desembre l'aprovació definitiva del pla d'ordenació urbana municipal (POUM) de Caldes de Malavella, en detectar-hi múltiples irregularitats. Ara, un veí, Albert Vilà, ha anat més enllà i ha documentat i detallat, una per una, ni més ni menys que 1.037 incorreccions o irregularitats, i ahir mateix va dipositar tota la informació recollida a les dependències municipals. Assegura que no vol posar pals a les rodes i que ni tan sols són al·legacions, sinó que ho ha fet a títol informatiu. Algunes de les irregularitats ja les va recollir la comissió d'Urbanisme quan es va desestimar el POUM, com ara les expectatives de creixement que es tenien per a l'any 2030. I és que els números no quadraven. En el mateix POUM es preveia una població màxima de 17.000 habitants per al 2030, i al mateix temps una edificació nova de 2.981 nous habitatges, però amb un sòl actualment existent per a 4.800 habitatges potencials. Actualment, amb uns 2.000 i calculant una mitjana de població de 3,5 persones per habitatge, en surt els 7.050 caldencs censats. Amb les previsions de sòl urbanitzable el 2030 en realitat hi cabrien 27.233 persones. Urbanisme ho va tombar per irreal i contradictori amb el mateix pla. Vilà, però, també recull el fet que pel que fa als actuals equipaments per a ensenyament, només hi consti un CEIP, la llar d'infants i un centre privat, obviant l'existència d'un institut i un altre CEIP. També esmenta el fet que hi consti que actualment a Caldes hi ha un centre d'atenció primària, quan en realitat hi ha un institut d'assistència mèdica.

En un dels apartats on s'esmenten més deficiències és en el de les fitxes cadastrals de béns patrimonials. De les 140 que hi ha, només 18 tenen les referències cadastrals completes. Més o menys el mateix passa amb els béns protegits, on s'han detectat 500 incorreccions.

L'alcalde, l'independent Joan Colomer, no vol ni sentir parlar d'encarregar una altra redacció, tot i reconèixer deficiències i assegurar que ara treballen per corregir-les.

LA XIFRA

1.037
irregularitats són les que ha detectat el veí de Caldes
de Malavella Albert Vilà en la redacció del POUM.

LA DATA

20/11/01
És el dia que el ple va acordar adjudicar la redacció del POUM a EGI que Urbanisme va tombar el 2010.
Darrera actualització ( Dimecres, 2 de març del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

COMERCIAL/PROMOTOR

21/05/12 19:18 - BARCELONA

BARCELONA

IFD FORMACION

21/05/12 18:49 -

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter