L'Ajuntament de Castellar del Vallès té previst enllestir la setmana que ve la construcció de quatre noves rotondes a la ronda de Tolosa. Estaran ubicades als encreuaments més importants de la via –amb els carrers de Prat de la Riba, Països Baixos-Garrotxa, Barcelona-Solsonès i Tarragona-Berguedà –, i l'entrada en funcionament donarà pas a la retirada dels semàfors de totes aquestes cruïlles. L'objectiu és fer més fluid el trànsit per la ronda i descongestionar la resta de la trama urbana. En aquest sentit, la mesura va molt lligada a la futura ampliació de les zones limitades a
30 km/h.
“Les rotondes reduiran el temps d'espera per accedir a la ronda de Tolosa i la velocitat dels seus usuaris”, va dir ahir l'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, durant una visita a les obres que s'estan portant a terme, tot precisant que aquestes “només tindran un carril d'accés”. Així mateix, va aclarir: “A partir d'ara es facilitarà un recorregut informal de sortida i entrada que ja fan servir molts veïns.” En concret, el del carrer del Bages, al final del qual s'està construint la nova rotonda de la carretera de Sabadell.
L'obra, de 120.000 euros, està cofinançada en un 50% pel PUOSC (Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya) de la Generalitat, cosa que ha permès que les rotondes siguin de formigó i no de materials provisionals, tal com es preveia a l'inici.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.