Urbanisme

SEGRIÀ

Lleida refà trams de l'eix comercial defectuosos

El cost de les obres de reparació als carrers Major i Democràcia l'assumeixen les empreses que van dur a terme el projecte

La Paeria estudia limitar la càrrega i descàrrega amb camions

L'Ajuntament de Lleida ha finalitzat les obres de reparació de dos trams de l'eix comercial que tenien defectes de construcció i que han obligat a tornar a aixecar el paviment. En ambdós casos, la renovació tenia només cinc anys i el continu trencament de lloses o el fet que fossin inestables havia aixecat les queixes de veïns i comerciants.

La Paeria havia fet diverses reparacions puntuals que no havien aconseguit resoldre el problema fins que es va descobrir que el morter utilitzat per compactar el formigó del sòl amb les lloses del paviment era defectuós i no aguantava un excés de pes.

Les empreses adjudicatàries de la reforma de l'eix comercial als carrers Major i Democràcia han assumit el cost de les reparacions i ara, un cop acabades, s'ha prohibit el pas de vehicles per donar temps al nou paviment perquè agafi la suficient resistència.

La primera tinenta d'alcalde i responsable de l'àrea d'Urbanisme, Marta Camps, va explicar que les analítiques que han fet al nou morter col·locat garanteixen que el paviment serà més resistent i que tindrà una major durada.

No obstant això, Camps va explicar que els comerciants hauran d'ajudar i limitar al màxim el pas de camions per aquests trams en els horaris establerts de càrrega i descàrrega. I és que el pes dels camions, tot i ja que està limitat per les ordenances, fa que el paviment, de lloses al carrer Major i llambordes a Democràcia, acabi deformant-se i trencant-se. Camps afirmava: “A més d'un morter defectuós també s'ha registrat un excés diari de pes a causa dels vehicles de transport.”

S'ha demanat que a l'eix comercial les operacions de descàrrega es facin per Blondel, que no és un carrer de vianants, i que es prioritzi la utilització de furgonetes i camions petits.

LA XIFRA

2006
va ser l'any de la reforma
del paviment i de la renovació de serveis a l'eix, la principal àrea comercial i de vianants.

Més problemes al passeig de Ronda

Aquest estiu ha donat un altre ensurt a la Paeria, ja que quan estava enllestint la reforma integral del passeig de Ronda, es va veure obligada a arrencar i substituir més de 2.000 metres quadrats de llambordes situades en cruïlles i espais de vianants d'aquesta important avinguda de la capital.

El problema va ser la mala qualitat d'un material, causat per defectes en el procés de fabricació, que van fer molt dèbils les peces de paviment. Només un mes després de la seva col·locació, ja estaven deformades o erosionades. És a dir, no tenien prou resistència ni absorbien prou l'aigua. La Paeria ja ha substituït bona part d'aquests paviments, uns treballs que hauran fet allargar unes setmanes unes obres que estan en la seva recta final.

El passeig de Ronda, antiga N-230, creua Lleida i és una de les vies més transitades. El traspàs al municipi d'aquesta via ha permès convertir-la en una avinguda més urbana.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.