Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Urbanisme
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Un espai obert a la creació a la Casa de la Paraula

La casa de Can Coll, o Can Gironès, ha estat totalment rehabilitada perquè aculli un espai polivalent dedicat a la creació artística al voltant de la paraula

Fa quatre anys, l'Ajuntament de santa Coloma de Farners, després d'adquirir la casa de Can Coll, va tirar endavant l'ambiciós projecte de tirar endavant la Casa de la Paraula. Es tracta de crear un espai polivalent, que s'inaugurarà a principis de novembre i en què està previst que al llarg de l'any s'organitzin tota mena d'activitats relacionades amb la paraula. Artistes plàstics, músics, tallers d'escriptura, cinema o poesia tindran el seu espai propi, més que com a museu, com a lloc per desenvolupar-hi l'activitat creativa.

Es tracta d'un edifici construït entre els anys 1885 i 1890, d'estil noucentista neoclàssic, obra de l'arquitecte Bassegoda.

Com a edifici d'interès local, s'han respectat tots els elements originals com la façana, la volumetria, el teulat, els forjats i elements decoratius amb què va ser construïda la casa. A banda, disposa d'un jardí, que també ha estat totalment respectat.

I és que pel que fa a l'important llegat arquitectònic que hi ha a la capital de la Selva dels segles XIX i XX, l'Ajuntament té establertes unes normes urbanístiques molt concretes. En el que és el casc antic, cap edificació pot passar de la planta baixa i els dos pisos quant a alçada. I així ha estat en aquest nou equipament que ha costat dos milions d'euros, que han anat a càrrec del govern de l'Estat, la Generalitat i el mateix Ajuntament. L'espai disposa de 700 metres quadrats construïts i 250 de jardí.

La capital de la Selva ha mantingut una forta vinculació amb el món literari i de la paraula. Salvador Espriu és fill de la població, tot i que la vinculació que hi va mantenir no va ser gaire estreta. Santa Coloma ho recorda, però, amb una escultura al costat de l'església i amb una placa a la seva casa natal. El poeta Joan Vinyoli, tot i que no hi va néixer, hi va passar llargues temporades i de sempre es va mantenir molt lligat a la població selvatana. De fet, hi va deixar el seu llegat, que ara es podrà visitar i consultar a la Casa de la Paraula.

Terra de poetes

La relació de pintors, escultors i arquitectes amb Santa Coloma de Farners és àmplia, i n'és bona mostra tant els edificis, com les obres plàstiques que es conserven a la població. La capital de la selva també ha mantingut però una forta vinculació amb el món literari i de la paraula, i més concretament amb el de la poesia. Salvador Espriu és fill de la població, tot i que la vinculació que hi va mantenir no va ser especialment estreta. Santa Coloma ho recorda però, amb una escultura al costat de l'Església i amb una placa a la casa on va néixer. El poeta Joan Vinyoli, tot i que no hi va néixer hi va passar llargues temporades i de sempre es va mantenir molt lligat amb la població de la Selva. De fet hi va deixar el seu llegat, que ara es podrà visitar i consultar a la Casa de la Paraula.

Darrera actualització ( Dilluns, 17 d'octubre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter